| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Tarihi | MAT4540 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Erdoğan Mehmet Özkan |
| Dersi Veren(ler) | Erdoğan Mehmet Özkan, Adem Cengiz Çevikel |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Matematiksel düşüncenin gelişimi, matematiksel kavramların bulunuşu, kullanılışı ve hangi amaçlara hizmet ettiği hakkında bilgilendirmek ve bu bilgilerin günümüz matematiğine yansımalarını tartışmak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Mısır ve Mezopotamya’da Matematik, Platon ve Ariston’un Matematik Çalışmaları, Öklid Geo.,Çin ve Hindistan’da Matematik, Rönesans Matematiği, Logaritmanın Bulunması, Descartes, Newton, Leibniz, Euler Çağı, Öklidyan Olmayan Geometri, Fermat Teoremi, Bourbaki Okulu |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler yeni gelişmeleri yorumlayabilecek ve katkı yapabilecek
- Öğrenciler mesleğin ulusal ve uluslararası etkilerini ölçebilecek
- Öğrenciler mesleki etiğe uygun hareket edebilecek
- Öğrenciler yaşam boyu öğrenmenin önemini algılayacak.
- Öğrendiklerini günümüz matematiğinde yansımalarını tartışmak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ortaçağda Türk İslam Bilim Adamları | Kitap 1-Cilt 2 (Bölüm 3) |
| 2 | Orta Çağda Avrupa Matematiği | Kitap 1-Cilt 2 (Bölüm 4) |
| 3 | Ortaçağdan Aydınlık Çağa - XV.yüzyıl | Kitap 1-Cilt 2 (Bölüm 5) |
| 4 | Aydınlık Çağda Matematikteki Gelişmeler-Aydınlık Çağ Matematikçileri | Kitap 1-Cilt 2 (Bölüm 6) |
| 5 | Matematiği Yöneten Düşünür - Descartes | Kitap 1-Cilt 2 (Bölüm 6) |
| 6 | Uzak Doğu'da Matematik ve Matematikçiler | Kitap 1-Cilt 3 (Bölüm 1) |
| 7 | Altın Çağ ve Matematik - Fermat, Pascal, Newton, Leibniz | Kitap 1-Cilt 3 (Bölüm 1) |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Leibniz, Euler Çağı | Kitap 1-Cilt 3 (Bölüm 1) |
| 10 | Altın Çağda Matematiğin Gelişen Konuları 1 - Analiz Fonksiyonlar Teorisi, Cebir ve Sayılar Teorisi | Kitap 1-Cilt 3 (Bölüm 2) |
| 11 | Altın Çağda Matematiğin Gelişen Konuları 2 - Geometri, Topoloji, Diferansiel Denklemler | Kitap 1-Cilt 3 (Bölüm 2) |
| 12 | Modern Bilim Çağı ve Matematik - Modern Mantık, Kümeler Teorisi | Kitap 1-Cilt 3 (Bölüm 3) |
| 13 | Doğal Sayılar İlk Kez Tanımlanması | Kitap 1-Cilt 3 (Bölüm 3) |
| 14 | 20. Yüzyılda Matematik | Kitap 1-Cilt 3 (Bölüm 4) |
| 15 | 20. Yüzyılda Matematik | Kitap 1-Cilt 3 (Bölüm 4) |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 40 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 30 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|