| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminer | MAT5001 | 0 | 5 | 0 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Matematik ABD Matematik Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Matematik ABD Matematik Yüksek Lisans Programı (İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mustafa Düldül |
| Dersi Veren(ler) | Nurten Gürses |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Güncel mesleki konuların incelenmesi, sunulması, araştırılması, tartışılması ve öğencilerin başarılı bir sunum yapabilmek için dikkat etmeleri gereken hususlar hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Seminerler; öğretim elemanları, çağrılı konuşmacılar ve derse kayıtlı öğrenciler tarafından verilir. Öğrenci sunumları, tez çalışmaları kapsamında da olabilir. Derste başarılı sunum yapabilmek için dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında da bilgi verilmektedir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulmasını sağlamak
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi kazanmak
- Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek ve sunabilmek
- Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini sözel olarak ifade edebilmek
- Elde ettiği ve özümsediği bilgiyi sunarken iletişimin, beden dilinin, sesin, zamanlamanın, görsel etkinin ve görsel yardımcıların seçiminin önemini kavramak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Başarılı sunum yapabilmek için dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi. | Kitap 1-6 |
| 2 | Sunum hazırlık sürecindeki adımlar, sunumda iletişimin önemi. | Kitap 1-6 |
| 3 | Sunum yaparken sesi, beden dilini kullanma. Sunumda zamanlamanın önemi. Sunumda görsel etki, görsel yardımcıların seçimi ve kullanımı, soru-yanıt bölümünün yönetimi. | Kitap 1-6 |
| 4 | Sunum 1 | Kitap 1-6 |
| 5 | Sunum 2 | Kitap 1-6 |
| 6 | Sunum 3 | Kitap 1-6 |
| 7 | Sunum 4 | Kitap 1-6 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Sunum 5 | Kitap 1-6 |
| 10 | Sunum 6 | Kitap 1-6 |
| 11 | Sunum 7 | Kitap 1-6 |
| 12 | Sunum 8 | Kitap 1-6 |
| 13 | Sunum 9 | Kitap 1-6 |
| 14 | Sunum 10 | Kitap 1-6 |
| 15 | Dönem ödevi sunumu | - |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 40 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 45 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|