| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme | OKL2202 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam |
| Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının çocuğu tanımanın önemini fark etmesi ve etkili biçimde çocuğu tanıma tekniklerini kullanabilmesidir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çocuğun gelişimsel özelliklerini tanır.
- Çocuğun gelişimini değerlendirir.
- Tanıma ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır.
- Değerlendirme sonuçları ile ilgili rapor hazırlayabilir.
- Değerlendirme sürecinde farklı meslek dalları içindeki rolünü bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Farklı öğrenme yaklaşımlarına göre değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği Gözlem yapılırken dikkat edilecek noktalar | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleri | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleri | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Görüşme tekniği | İlgili Kaynaklar |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | İlgili Kaynaklar | |
| 10 | Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi. Resim analizi | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi. Resim analizi | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Standart testler | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Çocuğu tanıma ve değerlendirmede ailenin yeri ve rolü | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Vaka analizi | İlgili Kaynaklar |
| 15 | İlgili Kaynaklar | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|