| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocuklukta Çevre Eğitimi | OKL4001 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam |
| Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının çevre eğitiminin önemi ve okul öncesi dönemde çevre eğitiminin nasıl planlanacağı hakkında genel bilgi sahibi olmasıdır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; okul öncesi dönemde çevre eğitimi; okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama (doğada yaşayan canlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.). |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlarını açıklar.
- Öğrenciler, çevre eğitiminin önemini açıklar.
- Öğrenciler, okul öncesi dönemde çevre eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar.
- Öğrenciler, okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama yapar.
- Öğrenciler, hazırladıkları çevre etkinliklerini analiz eder.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çevre ve çevre ile ilgili temel kavramlar | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ve önemi | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitiminin boyutları | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ilkeleri | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Erken çocukluk döneminde kullanılabilecek çevre eğitimi konuları | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımları | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımları | İlgili Kaynaklar |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | İlgili Kaynaklar | |
| 10 | Erken çocukluk dönemi çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Çevre eğitiminde okul aile işbirliği | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama | İlgili Kaynaklar |
| 15 | İlgili Kaynaklar | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 15 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 22 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|