| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | OKL2210 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam |
| Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planı hazırlama ve uygulama; hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim konuları ile ilgili bilgi kazandırmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özellikleri; Hastanede yatan çocukların ilgi ve ihtiyaçları; Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları; Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; Hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planı hazırlama ve uygulama; Hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özelliklerini bilir ve açıklar.
- Öğrenciler hastane yatan çocukların ilgi, ihtiyaç ve ruhsal durumlarını bilir ve açıklar.
- Öğrenciler hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkili etkileşimin önemini bilir.
- Öğrenciler hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama sürecini bilir.
- Öğrenciler hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planlarını hazırlar ve uygular.
- Öğrenciler hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşimin önemini bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hastanede Yatan Çocukların Yaş Gruplarına Göre Gelişim Özellikleri | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Hastanede Yatan Çocukların Yaş Gruplarına Göre Gelişim Özellikleri | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Hastane Yatan Çocukların İlgi ve İhtiyaçları | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama | İlgili Kaynaklar |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planı hazırlama ve uygulama | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye gibi etkinlik planı hazırlama ve uygulama | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | İlgili Kaynaklar |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|