| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Kültüründe Aile ve Çocuk | OKL2240 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Mehmet Nur Tuğluk |
| Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasimleri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri konuları ile ilgili bilgi kazandırmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Türk aile yapısı; Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü, Gelenek ve görenekler; Geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; Evlilik törenleri, cenaze merasimleri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Türk aile yapısının önemini bilir.
- Öğrenciler farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri konularını bilir ve açıklar.
- Öğrenciler Anadolu'da aile kültürünü, gelenek ve göreneklerini bilir ve açıklar.
- Öğrenciler geniş aile ile çekirdek aile etkileşiminin önemini bilir sahip olur.
- Öğrenciler toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevlerini bilir, açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk aile yapısı | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
| 2 | Türk aile yapısı | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
| 3 | Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
| 4 | Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri | 1, 2 ve 3 nolu Kaynak |
| 5 | Anadolu'da aile kültürü, Gelenek ve görenekler | 4 ve 5 nolu Kaynak |
| 6 | Anadolu'da aile kültürü, Gelenek ve görenekler | 4 ve 5 nolu Kaynak |
| 7 | Geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi | 5 nolu Kaynak |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | Cenaze merasimleri | 1 nolu Kaynak |
| 11 | Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri | 1 nolu Kaynak |
| 12 | Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri | 1 nolu Kaynak |
| 13 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | İlgili kaynak |
| 14 | Tartışma, Araştırma ve Sunum | İlgili kaynak |
| 15 | Sınav | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|