| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocukla İletişim | OKL4191 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mehmet Nur Tuğluk | 
| Dersi Veren(ler) | Mehmet Nur Tuğluk | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Öğrencilerin, çocukla iletişim kurmanın önemini, çocuğu dinleme, çocukla konuşma, sen dili- ben dili, çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkilerini kavrayabilmesi amaçlanmıştır. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | İletişimin tanımı, önemi, iletişim sürecinin temel öğeleri, iletişimi etkileyen faktörler, iletişimi engelleyen bireysel tutum ve davranışlar, çocukla iletişim kurmanın önemi, çocuğu dinleme, çocukla konuşma, sen dili- ben dili, çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkileri, anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki iletişim. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler iletişimi tanımlar ve önemini açıklar
- Öğrenciler iletişim sürecinin temel öğelerini sıralar.
- Öğrenciler iletişimi etkileyen faktörleri açıklar.
- Öğrenciler iletişimi engelleyen bireysel tutum ve davranışların neler olduğunu açıklar.
- Öğrenciler çocukla iletişim kurmanın önemini açıklar
- Öğrenciler çocuğu dinlemenin önemini açıklar.
- Öğrenciler çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkilerini açıklar
- Öğrenciler anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki iletişimin önemini açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İletişimin tanımı, önemi | Ders Kitabı | 
| 2 | İletişim sürecinin temel öğeleri | Ders Kitabı | 
| 3 | İletişimi etkileyen faktörler, | Ders Kitabı | 
| 4 | İletişimi engelleyen bireysel tutum ve davranışlar | Ders Kitabı | 
| 5 | Çocukla iletişim kurmanın önemi | Ders Kitabı | 
| 6 | Çocukla iletişim kurmanın önemi | Ders Kitabı | 
| 7 | Çocuğu dinleme | Ders Kitabı | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Çocukla konuşma | Ders Kitabı | 
| 10 | Sen dili- ben dili | Ders Kitabı | 
| 11 | Çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkileri | Ders Kitabı | 
| 12 | Çocukla sağlıklı ve sağlıksız iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkileri | Ders Kitabı | 
| 13 | Anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki, iletişim. | Ders Kitabı | 
| 14 | Anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki, iletişim. | Ders Kitabı | 
| 15 | Anne- çocuk, baba- çocuk, çocuk ve kardeşler arasındaki, iletişim. | Ders Kitabı | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 30 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        