| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocukluk Dönemi Çağdaş Gelişim Kuramları | OKL5110 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Temel Eğitim ABD Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Remziye Ceylan |
| Dersi Veren(ler) | Mehmet Nur Tuğluk |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Gelişim kuramları ve alandaki son tartışmaların incelenmesi |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bilişsel gelişim, sosyal-duygusal gelişim, fiziksel gelişim, motor gelişim, ahlak gelişimi, metabilişsel gelişim, kalıpyargı gelişimi, gelişimsel psikopataloji alanlarındaki kuram ve konuların incelenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler erken çocukluk dönemi için gelişim dönemlerinin sınır ve temel kavramlarını tanımlar.
- Öğrenciler gelişim alanları ile erken çocukluk dönemi arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Öğrenciler gelişim alanlarının erken çocukluk dönemine ilişkin süreçlerini açıklar.
- Öğrenciler erken çocukluk dönemi gelişim problemlerini tanımlar.
- Öğrenciler kişisel gelişimle ilgili temel psiko-sosyal yaklaşımları açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gelişim psikolojisinde araştırma yöntem ve teknikleri | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 2 | Fiziksel ve motor gelişim | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 3 | Ahlaki gelişim: J. Piaget, L. Kohlberg | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 4 | Ahlaki gelişim: C.Gilligan, E.Turiel | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 5 | Kişisel Gelişim | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 6 | Sosyal-duygusal gelişim: J.Bowlby, H.F. Harlow, M. Ainsworth, M. Main, M. Mahler, J. Kagan | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 7 | Bilişsel gelişim: Piaget ve Neo-Piagetians | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Bilişsel gelişim: Vygotsky ve Neo-Vygotskians | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 10 | Üstbilişsel gelişim | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 11 | İnsan gelişiminin ekolojik modelleri | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 12 | Stereotip gelişim | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 13 | Genel değerlendirme ve gelişimin doğası ile ilgili analizler | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 14 | Genel değerlendirme ve gelişimin doğası ile ilgili analizler | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 15 | İlgili kaynaklar ve makaleler | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 15 |
| Sunum/Jüri | 3 | 15 |
| Projeler | 1 | 10 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 15 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 20 | |
| Sunum / Seminer | 3 | 15 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|