| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocukluk Döneminde Program | OKL5113 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Temel Eğitim ABD Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Okul öncesi eğitim programının özeliklerini, işlevselliğini öğrenerek, kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazanmak. Aylık öğretim planı ve etkinlik planları hazırlamak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Erken çocukluk eğitimi programının ilkeleri, özellikleri, kazanım ve göstergeler, eğitim programının değerlendirilmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, okul öncesinde programının öğeleri ve programda kullanılan etkinlikleri tanımlar.
- Öğrenciler, serbest zaman etkinlikleri, Türkçe Dili etkinlikleri, oyun etkinlikleri, müzik etkinlikleri, bilim etkinlikleri, okuma yazmaya hazırlık çalışmaları gibi etkinliklerin özelliklerini söyler.
- Öğrenciler, dünyada okul öncesi yaklaşımlarda kullanılan etkinlik örneklerini açıklar.
- Öğrenciler, etkinliklere ilişkin örnek planlamalar geliştirir.
- Öğrenciler, konu ile ilgili dünyada ve ülkemizde yapılan çalışmaları değerlendirir.
- Öğrenciler, konu ile ilgili yapılan çalışmalara örnekler verebilir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, amacı, önemi | İlgili kaynak |
| 2 | Erken çocukluk eğitimi programının temel ilkeleri ve özellikleri | İlgili kaynak |
| 3 | Okul öncesi eğitim programının ilkeleri ve temel özellikleri | İlgili kaynak |
| 4 | Okul öncesi eğitim programında amaç ve göstergeler | İlgili kaynak |
| 5 | Okul öncesi eğitim programında amaç ve göstergelerin gelişim özelliklerine göre açıklanması | İlgili kaynak |
| 6 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinin düzenlenmesi | İlgili kaynak |
| 7 | Okul öncesi etkinliklerinin yaş gruplarına göre düzenlenmesi | İlgili kaynak |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Aylık planların özellikleri | İlgili kaynak |
| 10 | Okul öncesi eğitim programı aylık plan hazırlanması | İlgili kaynak |
| 11 | Okul öncesi eğitim programı etkinlik plan hazırlanması | İlgili kaynak |
| 12 | Günlük eğitim akışının hazırlanması, Günlük eğitim akışının uygulanması | İlgili kaynak |
| 13 | Okul öncesi eğitim programında özel gereksinimli çocukların desteklenmesi | İlgili kaynak |
| 14 | Okul öncesi eğitim programlarının değerlendirilmesi | İlgili kaynak |
| 15 | İlgili kaynak | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 15 |
| Sunum/Jüri | 2 | 15 |
| Projeler | 1 | 10 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 15 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 2 | 15 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|