| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Müze Eğitimi | EGT2110 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Mine Çeliköz |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim öğretim sürecinde müzeleri etkili öğrenme alanı olarak kullanabilme bilgi ve becerisi kazandırmak ve müzelere karşı olumlu tutum geliştirmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, müzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde sergileme; müze ve müze eğitimi; müze türleri; türk müzeciliğinin gelişimi; dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış; müze, sanat, kültür ve uygarlık ilişkisi; müze ve sanat eğitimi; müze ve toplum; müzelerin tarih bilincine katkısı; tarihi eserlere sahip çıkma; dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik oluşturur. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türk ve dünya müzecilik tarihini kavrar.
- Müzelerin eğitim-öğretim sürecindeki yeri ve önemini kavrar.
- İçerdiği koleksiyonlara göre müzeleri sınıflandırır.
- Müze ve okul arasında işbirliği yapmaya istekli olur.
- Eğitim ve öğretim sürecinde müzelerin gerekliliğini kabul eder.
- Müzeleri bir eğitim aracı olarak kullanabileceğinin fakında olur.
- Müze etkinlikleri tasarlayabilme becerisi kazanır.
- Müzelerin eğitsel amaçlı kullanımında dikkat edilecek noktaları açıklar.
- Bilim, sanat, tarih ve kültürün yaşatılmasında müzelerin rolünü kavrar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Müze ve müze eğitimiyle ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Müze türleri | |
| 3 | Müzenin işlevleri | |
| 4 | Dünyada ve Türkiye’de müzecilik | |
| 5 | Müze eğitiminin tarihi | |
| 6 | Müze eğitiminin temel ilkeleri ve politikalar | |
| 7 | Örgün eğitimde müze eğitimi | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Ara Sınav 1 | |
| 10 | Müze ve öğretim | |
| 11 | Müzede öğretimi planlama | |
| 12 | Müzede öğretim yöntem ve teknikleri | |
| 13 | Müzede ölçme ve değerlendirme teknikleri | |
| 14 | Müze etkinlik planları | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 10 | 5 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 25 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|