| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim | SNF2160 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Türk kültüründe çocuk eğitiminin önemini kavrar |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Kültürün tanımı; eğitim ve kültür ilişkisi; çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yeri; Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri; Türk kültüründe çocuk; Türk toplumda ve ailede çocuğun yeri ve değeri, geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları konuları işlenecektir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Kültürün tanımı; eğitim ve kültür ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur.
- Çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yerini bilir
- Türk toplumda ve ailede çocuğun yeri ve değerini bilir
- Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri; Türk kültüründe çocuk hakkında bilgi sahibi olur.
- Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kültürün tanımı | İlgili kaynak |
| 2 | Eğitim ve kültür ilişkisi | İlgili kaynak |
| 3 | Çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yeri | İlgili kaynak |
| 4 | Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri | İlgili kaynak |
| 5 | Türk kültürünün gelişimi ve özellikleri | İlgili kaynak |
| 6 | Türk kültüründe çocuk | İlgili kaynak |
| 7 | Türk toplumda ve ailede çocuğun yeri ve değeri | İlgili kaynak |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | ||
| 10 | Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi | İlgili kaynak |
| 11 | Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi | İlgili kaynak |
| 12 | Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları | İlgili kaynak |
| 13 | Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları | İlgili kaynak |
| 14 | Geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları | İlgili kaynak |
| 15 | İlgili kaynak | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 30 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|