Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı

Genel Bilgiler

Programı Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Program DirektörüMustafa Başaran
Programın TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiBu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Kazanılan DereceBu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıYTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıBu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve KurallarBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
Program TanımıSınıf Öğretmenliği ABD'nın öncelikli amacı öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine doğru bir modeli sergilemesi, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Ayrıca bu program, öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren, öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu program, eleştirel düşünme, kişisel yansıma ve öğreten adaylarının profesyonel gelişimine vurgu yapar. Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında Lisans ve Lisans üstü düzeyinde eğitim verilmekte olup, programını tamamlayanlar, ilköğretimde öğretmen olarak görev alabilir.
Program Eğitim AmaçlarıAmaçlar
Mezunların Mesleki ProfiliDevlet ve özel ilöğretim okullarında istihdam edilir
Bir Üst Dereceye Geçiş Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma

Başarı değerlendirmesi

a) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.

b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır.

Başarı notu

(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.

Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır.
a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.

Başarı Notu
Katsayı
Açıklama
AA
4.00
Mükemmel
BA
3.50
Pekiyi
BB
3.00
İyi
CB
2.50
Orta
CC
2.00
Yeterli
DC
1.50
Koşullu Başarılı
DD
1.00
Başarısız
FD
0.50
Başarısız
FF
0.00
Başarısız
F0
0.00
Devamsız
G: Geçer
K: Kalır
İ: İzinli
M: Muaf
E: Eksik

2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır.

3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.

4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.

5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür.

6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz.

Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları

(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.
(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:

a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.

b) Öğrenciler koşullu başarılı ve başarısız olduğu (F0 hariç) derslerden bütünleme sınavına girebilir. Bütünleme sınavında alınan not, o dersin yarıyıl sonu sınav notu yerine geçer. Bütünleme sınavı sonunda ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve bütünleme sınav notunun ağırlıkları dikkate alınarak harfli başarı notu belirlenir.

c) Bir dersin bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere E (Eksik) notu verilir ve bu dersin harf notu, yarıyıl sonu harf notu olarak kalır. Bütünleme harf notları yarıyıl not ortalamasına katılır.
(3) Mezuniyet sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Mezuniyet sınavına girebilmek için ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Mezuniyet sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.
b) Mezuniyetlerine en fazla iki dersi kalan öğrencilere; bütünleme sınavından sonra ve akademik takvimde belirtilen sürede yapılmak üzere, başarısız dersleri için mezuniyet sınavı yapılır. Genel not ortalamaları 2.00 olmadığı için mezun olamayan öğrenciler, seçecekleri koşullu başarılı en fazla iki dersten mezuniyet sınavına girebilir.
c) Mezuniyet sınavında başarılı olabilmek için en az CC notu almak zorunludur. Sınavda alınan not, o dersin başarı notu yerine geçer. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalar değerlendirmeye katılmaz

Mezuniyet KoşullarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir.

Program Çıktıları

  1. Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  2. sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili kazandığı yeterliliklere dayalı olarak, ilgili kavramlar ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
  3. öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  4. alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  5. bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
  6. ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapabilir.
  7. ulusal ve uluslararsı eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  8. Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  9. kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir
  10. topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.
  11. bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  12. kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
  13. öğrenmeyi öğrenir.
  14. sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.
  15. milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
  16. yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.

Müfredat

1.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
MDB1091 İngilizce 120023
TDB1031 Türkçe 120002
ATA1031 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 120002
EGT1051 Eğitime Giriş20024
SNF1311 Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği30035
SNF1211 İlkokulda Temel Matematik30035
SNF1321 Çevre Eğitimi20024
BTO1820 Bilişim Teknolojileri30035
30 Toplam:
1.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
MDB1092 İngilizce 220023
TDB1032 Türkçe 220002
ATA1032 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 220002
EGT1030 Eğitim Psikolojisi30035
EGT1040 Eğitimde Araştırma Yöntemleri20023
SNF1422 Türk Tarihi ve Kültürü30036
SNF1312 İlkokulda Temel Fen Bilimleri30036
BTO1810 Öğretim Teknolojileri20023
30 Toplam:
2.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
SNF2341 İlkokul İçin Müzik Enstrümanları20023
USS-2G Üniversite Sosyal Seçmeli 130033
SNF2511 İlkokulda Drama20023
SNF2331 Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları 02013
USS-2G Üniversite Sosyal Seçmeli 230033
SNF2521 Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi22034
ALS-2G Alan Seçmeli 120025
EGT1070 Türk Eğitim Tarihi20023
EGT2040 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi20023
30 Toplam:
2.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
SNF2332 Topluma Hizmet Uygulamaları12024
USS-2B Üniversite Sosyal Seçmeli 330033
SNF2342 İlkokulda Metin İşleme20023
USS-2B Üniversite Sosyal Seçmeli 430033
SNF2352 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi20024
MES-2B Mesleki Seçmeli 120023
ALS-2B Alan Seçmeli 220025
EGT2010 Öğretim İlke ve Yöntemleri30035
30 Toplam:
3.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT3010 Sınıf Yönetimi20023
MES-3G Mesleki Seçmeli 220023
SNF3341 Fen Öğretimi 130035
SNF3221 Matematik Öğretimi 130035
USS-3G Üniversite Sosyal Seçmeli 530033
SNF3361 İlk Okuma ve Yazma Öğretimi30036
SNF3431 Hayat Bilgisi Öğretimi30035
30 Toplam:
3.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT3050 Program Okuryazarlığı20023
SNF3342 Fen Öğretimi 230035
SNF3222 Matematik Öğretimi 230035
MES-3B Mesleki Seçmeli 320023
SNF3442 Sosyal Bilgiler Öğretimi30034
ALS-3B Alan Seçmeli 320025
EGT2770 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme30035
30 Toplam:
4.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
SNF4301 Öğretmenlik Uygulaması 1 260510
EGT4010 Okullarda Rehberlik30035
ALS-4G Alan Seçmeli 420025
SNF4311 Türkçe Öğretimi 130033
ALS-4G Alan Seçmeli 520025
MES-4G Mesleki Seçmeli 420023
31 Toplam:
4.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
SNF4302 aa Öğretmenlik Uygulaması 2260510
MES-4B Mesleki Seçmeli 520023
SNF4312 Türkçe Öğretimi 230034
SNF4332 Görsel Sanatlar Öğretimi30034
SNF4342 Müzik Öğretimi20023
ALS-4B Alan Seçmeli 620025
29 Toplam:
240 Program Toplam AKTS:
Alan Seçmeli (ALS) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
SNF2150 Sosyal Beceri Eğitimi20025
SNF2020 Çocuk Edebiyatı20025
SNF2010 Afetler ve Afet Yönetimi20025
SNF2030 Çocuk Psikolojisi20025
SNF2060 İlkokul Ders Kitaplarının İncelemesi20025
SNF2100 İlkokul Programı20025
SNF2110 İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları20025
SNF2120 Kapsayıcı Dil Öğretimi20025
SNF2130 Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi20025
SNF2140 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi20025
SNF2160 Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim20025
SNF2180 İlkokulda Yabancılara Dil Öğretimi20025
SNF2190 İlkokulda STEAM Eğitimi20025
SNF2200 İlkokulda Teknoloji Kullanımı20025
SNF2220 Üstün Yetenekli Öğrencilerin Belirlenmesi ve Yönlendirilmesi20025
SNF2230 İlkokulda İlk Yardım Eğitimi20025
SNF2240 İlkokulda Proje Hazırlama20025
SNF2170 Sanat Ve Estetik20025
Mesleki Seçmeli (MES) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2310 Eğitim Felsefesi20023
EGT2320 Eğitimde Ahlak ve Etik20023
EGT2330 Özel Eğitim Ve Kaynaştırma20023
EGT2340 Eğitim Sosyolojisi20023
EGT2050 Çocuk Psikolojisi20023
EGT2060 Eğitim Antropolojisi20023
EGT2070 Eğitimde Drama20023
EGT2090 Karakter ve Değer Eğitimi20023
EGT2100 Karşılaştırmalı Eğitim20023
EGT2110 Müze Eğitimi20023
EGT2120 Okul Dışı Öğrenme Ortamları20023
EGT2140 Eğitim Tarihi20023
EGT2150 Eleştirel ve Analitik Düşünme20023
EGT2170 Mikro Öğretim20023
EGT2200 Eğitimde Proje Hazırlama20023
EGT2220 Eğitim Hukuku20023
EGT2230 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler20023
EGT2240 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim20023
EGT2250 Kapsayıcı Eğitim20023
EGT2350 Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları20023
EGT2360 Eğitim Yönetimi20023
EGT2370 Eğitimde Siyasal Düşünceler20023
Üniversite Sosyal Seçmeli Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
TRO2281 Türk Dili Tarihi30033
EGT1022 Sosyal Antropoloji30033
EGT4041 Eğitim Yönetimi30033
EGT2031 İnsan Kaynakları Yönetimi30033
MTM3611 Matematik Tarihi 30033
BED3011 Basketbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED3041 Futbol ve Temel Hareket Öğretimi 30033
BED4031 Halk oyunları Temel Figür Eğitimi 30033
BED3051 Hentbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED3012 Korfbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED4022 Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi 30033
BED3042 Voleybolda Temel Teknik Eğitimi 30033
BED4032 Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi 30033
TRO2261 Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler30033
SNF2112 Türkiye Coğrafya ve Jeopolitiği30033
ISL2560 Halkla İlişkiler (İİBF)30033
ISL2710 Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma 30033
ISL2630 Takım Kurma ve Geliştirme30033
ISL2901 Doğrudan Pazarlama30033
ISL2760 İşletme Lojistiğinin Temelleri 30033
SBP2031 Şehir Ekonomisi30033
ITB2040 Ekonomi Politikaları ve Uygulamaları30033
ITB3330 Çevre ve Ekoloji 30033
ITB2090 Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları30033
ITB3150 Tarih ve Sinema30033
ITB3020 Felsefeye Giriş30033
ITB3040 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler30033
ITB3270 İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın30033
ILT1611 Fotoğraf Teknikleri 30033
ITB3260 Kültürel Çalışmalar ve Kimlik30033
ITB3420 Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı30033
ITB3210 Çağdaş Toplum ve İletişim30033
ITB3220 Modernite ve Tüketim Toplumu30033
ITB3130 Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih 30033
ITB2080 Toplumsal Dönüşüm Sürecinde Kadın 30033
ISL2170 Muhasebe Organizasyonu30033
ITB3010 Sosyoloji30033
ITB3550 İnsan Hakları 30033
ITB3560 Siyaset Felsefesi30033
ITB3570 Eğitim Felsefesi30033
ITB3390 Dünya Uygarlıkları30033
ITB2030 Bilim Felsefesi30033
ITB4100 Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler30033
ILT1621 Grafik Tasarım Araçları 30033
SBP2082 Şehir Sosyolojisi30033
SYP2192 Kültür Yönetimi ve Etkenleri 230033
SYP3241 Halkla İlişkiler (STF)30033
MIM1422 Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş 30033
MIM2421 Mimarlık Tarihi30033
MIM1412 Uygarlık tarihi30033
HRT2941 Haritacılık Bilim Tarihi30033
ITB2020 Bilim Tarihi30033
INS2462 Trafik Güvenliği30033
MDB4011 Almanca Dil Becerilerine Giriş30033
MDB4021 Almanca Dil Becerileri30033
MAK2100 Makine Teknolojisi Tarihi30033
ITB3250 Psikolojiye Giriş30033
ITB3360 Sanat Tarihi30033
MTP4760 16.yüzyıldan Günümüze İstanbulda Dans30033
GIM4101 Mühendislikte İnovasyon ve Girişimcilik30033
TDB4011 Etkili İletişim Ve Hazırlıksız Sunum Becerileri30033
TDB4031 Güzel Konuşma ve Diksiyon30033
TDB4041 Türk Öykü ve Romanı30033
ITB1680 Çok Sesli Müziğe Giriş30033
TDB4051 Akademik Türkçe30033
DNS1220 Beden Farkındalığı ve Nefes Teknikleri30033
DNS1240 Yoga ve Anatomi30033
GIM4151 İnovasyon ve Girişimcilik30033
ITB4040 Gönüllülük Çalışmaları30033
TDB4061 Yeditepe İstanbul30033
ISL1150 Kariyer Planlama 30033
KIM1052 Hayatın İçinde Kimya30033
CEV3333 Patent ve Ticarileşme30033
BED1013 Pilates Temel Eğitimi30033
MDB1016 Temel Arapça 230033
MDB1004 Temel İspanyolca 230033
MKT2201 Kişisel Farkındalık ve Gelişim30033
GRA2024 Sanal Evrene Giriş (Metaverse)30033
EUT2022 NFT'ye Giriş30033
MDB1001 Temel Fransızca 130033
MDB1003 Temel İspanyolca 130033
MDB1007 Temel İtalyanca 130033
MDB1009 Temel Yunanca 130033
MDB1011 Temel Çince 130033
MDB1013 Temel Japonca 130033
MDB1015 Temel Arapça 130033
MDB1017 Temel Farsça 130033
MDB1019 Temel Rusça 130033
SBP2020 Deprem ve Planlama30033
INS4910 Afet Bilgisi ve Farkındalığı30033
MDB1010 Temel Yunanca 230033
CEV3334 Çevre ve İnsan30033
MAT4279 Yükseköğretimde Temel Hak Ve Sorumluluklar30033
MDB1002 Temel Fransızca 230033
SBO1180 Türk Kültür Tarihi 30033
OKL2350 Beslenme ve Sağlık30033
RPD2000 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele30033
SBO1120 Türk Kültür Coğrafyası30033
TRO2730 Medya Okuryazarlığı30033
BTO1910 Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar30033
FBO2260 Sürdürülebilirlik ve Eğitim30033
IMO2150 Lineer Cebirde Kavramlar ve İspatlar30033
ING2350 İngilizce Akademik Yazma ve Sunum Becerileri30033
MDB1008 Temel İtalyanca 230033
SNF2210 Gençlik ve Eğitim30033
SBO1190 Masal ve Hikaye Anlatıcılığı30033
SBO1230 Çocuklarla Felsefe30033
SBO1240 Çevresel Vatandaşlık ve Eğitim30033

Ders & Program Çıktıları Matrisi

Program Çıktıları
Kodu Ders Adı12345678910111213141516
SNF1321Çevre Eğitimi1111111111111111
BTO1820Bilişim Teknolojileri1111111111111111
EGT1051Eğitime Giriş1111111111111111
MDB1091İngilizce 11111111111111111
SNF1311Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği1111111111111111
SNF1211İlkokulda Temel Matematik1111111111111111
EGT2040Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi1111111111111111
SNF2331Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları 1111111111111111
SNF2521Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi1111111111111111
SNF2511İlkokulda Drama1111111111111111
EGT1070Türk Eğitim Tarihi1111111111111111
EGT3010Sınıf Yönetimi1111111111111111
SNF3341Fen Öğretimi 11111111111111111
SNF3361İlk Okuma ve Yazma Öğretimi1111111111111111
SNF3431Hayat Bilgisi Öğretimi1111111111111111
SNF3221Matematik Öğretimi 11111111111111111
EGT4010Okullarda Rehberlik1111111111111111
SNF4311Türkçe Öğretimi 11111111111111111
SNF4301Öğretmenlik Uygulaması 1 1111111111111111
EGT1030Eğitim Psikolojisi1111111111111111
SNF1422Türk Tarihi ve Kültürü1111111111111111
MDB1092İngilizce 21111111111111111
SNF1312İlkokulda Temel Fen Bilimleri1111111111111111
BTO1810Öğretim Teknolojileri1111111111111111
EGT1040Eğitimde Araştırma Yöntemleri1111111111111111
EGT2010Öğretim İlke ve Yöntemleri1111111111111111
SNF2352Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi1111111111111111
EGT2770Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme1111111111111111
SNF3442Sosyal Bilgiler Öğretimi1111111111111111
SNF3222Matematik Öğretimi 21111111111111111
EGT3050Program Okuryazarlığı--1------1-----1
SNF4342Müzik Öğretimi1111111111111111
SNF4332Görsel Sanatlar Öğretimi1111111111111111
SNF4302Öğretmenlik Uygulaması 21111111111111111
SNF2070Geleneksel Türk El Sanatları1111111111111111
SNF2080Türk Halk Oyunları1111111111111111
SNF2090Türk Musikisi1111111111111111
BTO2910Medya Okuryazarlığı----1-----------
EGT2270Bilim ve Araştırma Etiği-------1------1-
FBO2010Bilim Tarihi ve Felsefesi-1-------1------
ING2170Mesleki İngilizce---1------------
OKL2350Beslenme ve Sağlık--------11------
RPD2000 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele--------1-1-----
PDR2270Kariyer Planlama ve Geliştirme---------1------
SBO2010Ekonomi ve Girişimcilik---------1------
SBO2110İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi---------1------
SBO1120Türk Kültür Coğrafyası---------1------
SBO2310Türk Sanatı Tarihi---------1------
TRO2840İnsan İlişkileri ve İletişim---------1------
TRO1041Kültür Ve Dil---------1------
TRO2860Türk İşaret Dili---------1------
SBO2270Osmanlı Türkçesine Giriş---------1------
SBO2930Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı---------1------
SBO2920Zeka ve Akıl Oyunları---------1------
ILT3501 Animasyon Tasarımı ---------1------
SNF2020Çocuk Edebiyatı1111111111111111
SNF2150Sosyal Beceri Eğitimi1111111111111111
SNF2010Afetler ve Afet Yönetimi1111111111111111
SNF2030Çocuk Psikolojisi1111111111111111
SNF2170Sanat Ve Estetik1111111111111111
SNF2060İlkokul Ders Kitaplarının İncelemesi1111111111111111
SNF2100İlkokul Programı1111111111111111
SNF2110İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları1111111111111111
SNF2120Kapsayıcı Dil Öğretimi1111111111111111
SNF2130Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi1111111111111111
SNF2140Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi1111111111111111
SNF2160Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim1111111111111111
EGT2310Eğitim Felsefesi1111111111111111
EGT2340Eğitim Sosyolojisi1111111111111111
EGT2320Eğitimde Ahlak ve Etik-------1-----1--
EGT2060Eğitim Antropolojisi--1------1-----1
EGT2070Eğitimde Drama--1------1-----1
EGT2100Karşılaştırmalı Eğitim--1------1-----1
EGT2110Müze Eğitimi--1------1-----1
EGT2120Okul Dışı Öğrenme Ortamları--1------1-----1
EGT2140Eğitim Tarihi--1------1-----1
EGT2150Eleştirel ve Analitik Düşünme--1------1-----1
EGT2170Mikro Öğretim--1------1-----1
EGT2200Eğitimde Proje Hazırlama--1------1-----1
EGT2220Eğitim Hukuku--1------1-----1
EGT2230Eğitimde Program Dışı Etkinlikler--1------1-----1
EGT2240Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim--1------1-----1
EGT2250Kapsayıcı Eğitim--1------1-----1
EGT2330Özel Eğitim Ve Kaynaştırma1111111111111111
ATA1041Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 11111111111111111
TRO1901Türk Dili 11111111111111111
TRO1902Türk Dili 21111111111111111
ATA1042 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 21111111111111111
SBO2130Topluma Hizmet Uygulamaları1111111111111111
SNF4811İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi1111111111111111
SNF4632Karakter ve Değer Eğitimi1111111111111111
SNF2040Geleneksel Çocuk Oyunları1111111111111111
EGT2130Açık ve Uzaktan Eğitim--1------1-----1
EGT2160Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi--1------1-----1
EGT2180Öğrenme Güçlüğü--1------1-----1
EGT2190Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama--1------1-----1
EGT2210Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu--1------1-----1
EGT2260Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme--1------1-----1

Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi

BİLGİBECERİLERYETKİNLİKLER
KuramsalUygulamalıKavramsal/BilişselUygulamalıBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliğiÖğrenme Yetkinliğiİletişim ve Sosyal YetkinlikAlana Özgü Yetkinlik
PÇ-1XXXXX
PÇ-2XXXX
PÇ-3XXXXXX
PÇ-4XX
PÇ-5XXXX
PÇ-6XXXX
PÇ-7XX
PÇ-8XXXXXX
PÇ-9XX
PÇ-10XXXX
PÇ-11XXXX
PÇ-12XX
PÇ-13XXX
PÇ-14X
PÇ-15XXXX
PÇ-16XXXXX