| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Eğitim | EGT2100 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Aydın Balyer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrenciye karşılaştırmalı eğitim hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak; bu alanın tanımı, geçmişten günümüze izlediği yol konusunda bilgi sahibi olmak; farklı ülkelerdeki eğitim politikaları ve sistemlerini incelemek; eğitim sistemlerinin karşılaştırmasını yapmak; eğitim sistemlerinin siyasal yönetimler ve düşüncelerle etkileşimini belirlemek ve Türk eğitim sisteminin alandan nasıl ve ne şekilde etkilendiğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma;farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimdereform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türk Eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olur.
- Eğitim sistemlerinin dünyadaki farklı uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
- Karşılaştırmalı eğitimin geçmişten günümüze gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
- Batılı ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemlerinin gelişmişlik düzeyini anlar.
- Batılı ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemleri ile Türkiye Eğitim sisteminin karşılaştırmasını yapabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesi | İlgili kaynakların okunması |
| 2 | Siyasal yönetimler ve düsüncelerin eğitim sistemleri ile etkileşimi | İlgili kaynakların okunması |
| 3 | Türk Eğitim Sistemi tarihçesi | İlgili kaynakların okunması |
| 4 | Türk Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
| 5 | Amerikan Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
| 6 | İngiltere Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
| 7 | Finlandiya Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Fransa Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
| 10 | Kanada Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
| 11 | İspanya Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
| 12 | İtalya Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
| 13 | Rusya Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
| 14 | Japonya ve Güney Kore Eğitim Sistemi | İlgili kaynakların okunması |
| 15 | Güney Afrika Eğitim Sistemi | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 0 | 0 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|