Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Genel Bilgiler
Programı Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Mustafa Sağdıç | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı, Sosyal Bilgiler alanındaki eğitim ve öğretim etkinlilerini yürütebilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştiren, düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Amaçlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Sosyal Bilgiler öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, İlköğretim Sosyal Bilgiler Eğitimi alanı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi İlköğretim Sosyal Bilgiler bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Tarih, coğrafya, sosyoloji ve vatandaşlık bilgilerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci çözümler ve tasarlar.
- Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerini saptayarak kapsamlı bir eğitim verir.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular ve sosyolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.
- Kültürel değerlerini bilir ve uygulamasını gözetir.
- Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
- Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
- Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.
- Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.
- Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
- Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.
- Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
- Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
- Kurumlarda toplam kalite felsefesini benimsemiş, çevre koruma standartları hakkında yeterli bilgi ve bilinç sahibidir.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1111 | Sosyal Bilgilerin Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MDB1091 | İngilizce 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO1820 | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SBO1141 | Genel Fiziki Coğrafya | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
SBO1121 | Kariyer Planlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
29 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
MDB1092 | İngilizce 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO1132 | İslam Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO1142 | Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO1162 | Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
USS-1B | Üniversite Sosyal Seçmeli 1-1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ALS-1B | Alan Seçmeli 1-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
31 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SBO2421 | Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2521 | Türkiyenin Fiziki Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2621 | İlk Türk-İslam Devletleri Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2721 | Ortaçağ Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2821 | Yerinde Eğitim Pratikleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1040 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
USS-2G | Üniversite Sosyal Seçmeli 1-2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ALS-2G | Alan Seçmeli 2-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBO2522 | Bilim, Teknoloji ve Toplum | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2622 | Vatandaşlık Bilgisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO2722 | Türkiyenin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2822 | Sosyal Bilgilerde Materyal Tasarımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MES-2B | Mesleki Seçmeli 1-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
USS-2B | Üniversite Sosyal Seçmeli 1-3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ALS-2B | Alan Seçmeli 1-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3050 | Program Okuryazarlığı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO3541 | İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO3231 | Osmanlı Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO3331 | Yeni ve Yakın Çağ Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO3431 | Sosyal Bilgiler Öğretimi 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT1070 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MES-3G | Mesleki Seçmeli 1-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
USS-3G | Üniversite Sosyal Seçmeli 1-4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ALS-3G | Alan Seçmeli 1-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
31 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO3332 | Osmanlı Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO3432 | Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO3532 | Siyasi Coğrafya ve Türkiye Jeopolitiği | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO3632 | Sosyal Bilgiler Öğretimi 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SBO3742 | Sanat ve Müze Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MES-3B | Mesleki Seçmeli 1-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS-3B | Alan Seçmeli 1-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
29 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SBO4151 | Afetler ve Afet Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO4171 | Medya Okur Yazarlığı ve Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO4181 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
MES-4G | Mesleki Seçmeli 1-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS-4G | Alan Seçmeli 1-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
32 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2770 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SBO4262 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO4282 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
MES-4B | Mesleki Seçmeli 1-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS-4B | Alan Seçmeli 2-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
28 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Mesleki Seçmeli Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2320 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2310 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2330 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2340 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2350 | Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2360 | Eğitim Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2370 | Eğitimde Siyasal Düşünceler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Alan Seçmeli (ALS) 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBO1320 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1330 | Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1340 | Sosyal Bilgiler Öğretimde Yerel-Çocuk Oyunları | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1360 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt, Yerel ve Sözlü Tarih | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1370 | Sosyal Bilgilerde Bilişim Teknolojileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1380 | Türk Hukuk Sistemi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1390 | Türkiye'nin Ekonomik Yapısı | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1420 | Üstün Zekalılara Sosyal Bilgiler Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1440 | Ülkeler Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1460 | Türk Kültür Tarihi Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1470 | Sömürgecilik Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1490 | Siyaset Bilimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1520 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1530 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programları | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1590 | Sosyal Bilgilerde Kavram Eğitimi ve Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1610 | İslam Kültür ve Medeniyet Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO1170 | Şehrimiz İstanbul | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
Alan Seçmeli (ALS) 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBO1270 | Çevre Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1280 | Günümüz Dünya Sorunları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1290 | Harita Bilgisi Ve Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1310 | Küreselleşme ve Toplum | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1410 | Çağdaş Dünya Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1430 | Eğitimde Masal ve Hikaye Anlatıcılığı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1450 | Eğitimde Çizgi Roman ve Grafik Roman Tasarımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1480 | Sosyal Hayat ve İletişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1510 | Zeka Oyunları Tasarımı ve Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1550 | Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1560 | Felsefe | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1570 | Sosyoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1580 | Türk Dünyası Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
Üniversite Sosyal Seçmeli Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO2261 | Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SNF2112 | Türkiye Coğrafya ve Jeopolitiği | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2560 | Halkla İlişkiler (İİBF) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2710 | Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2630 | Takım Kurma ve Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2901 | Doğrudan Pazarlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2760 | İşletme Lojistiğinin Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2031 | Şehir Ekonomisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2040 | Ekonomi Politikaları ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2090 | Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3150 | Tarih ve Sinema | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3020 | Felsefeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3040 | 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ILT1611 | Fotoğraf Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3260 | Kültürel Çalışmalar ve Kimlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3420 | Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3220 | Modernite ve Tüketim Toplumu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3130 | Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2080 | Toplumsal Dönüşüm Sürecinde Kadın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2170 | Muhasebe Organizasyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3010 | Sosyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3550 | İnsan Hakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3560 | Siyaset Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3570 | Eğitim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3390 | Dünya Uygarlıkları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2030 | Bilim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB4100 | Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ILT1621 | Grafik Tasarım Araçları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2082 | Şehir Sosyolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SYP2192 | Kültür Yönetimi ve Etkenleri 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SYP3241 | Halkla İlişkiler (STF) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM1422 | Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM2421 | Mimarlık Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM1412 | Uygarlık tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
HRT2941 | Haritacılık Bilim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2020 | Bilim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
INS2462 | Trafik Güvenliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB4011 | Almanca Dil Becerilerine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB4021 | Almanca Dil Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MAK2100 | Makine Teknolojisi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3250 | Psikolojiye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3360 | Sanat Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MTP4760 | 16.yüzyıldan Günümüze İstanbulda Dans | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GIM4101 | Mühendislikte İnovasyon ve Girişimcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4011 | Etkili İletişim Ve Hazırlıksız Sunum Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4031 | Güzel Konuşma ve Diksiyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4041 | Türk Öykü ve Romanı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB1680 | Çok Sesli Müziğe Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4051 | Akademik Türkçe | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
DNS1220 | Beden Farkındalığı ve Nefes Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
DNS1240 | Yoga ve Anatomi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GIM4151 | İnovasyon ve Girişimcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB4040 | Gönüllülük Çalışmaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4061 | Yeditepe İstanbul | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL1150 | Kariyer Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
KIM1052 | Hayatın İçinde Kimya | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
CEV3333 | Patent ve Ticarileşme | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED1013 | Pilates Temel Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1016 | Temel Arapça 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1004 | Temel İspanyolca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MKT2201 | Kişisel Farkındalık ve Gelişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GRA2024 | Sanal Evrene Giriş (Metaverse) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EUT2022 | NFT'ye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1001 | Temel Fransızca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1003 | Temel İspanyolca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1007 | Temel İtalyanca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1009 | Temel Yunanca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1011 | Temel Çince 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1013 | Temel Japonca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1015 | Temel Arapça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1017 | Temel Farsça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1019 | Temel Rusça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2020 | Deprem ve Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
INS4910 | Afet Bilgisi ve Farkındalığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1010 | Temel Yunanca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
CEV3334 | Çevre ve İnsan | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MAT4279 | Yükseköğretimde Temel Hak Ve Sorumluluklar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1002 | Temel Fransızca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2281 | Türk Dili Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT1022 | Sosyal Antropoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT4041 | Eğitim Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT2031 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MTM3611 | Matematik Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3011 | Basketbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3041 | Futbol ve Temel Hareket Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4031 | Halk oyunları Temel Figür Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3051 | Hentbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3012 | Korfbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4022 | Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3042 | Voleybolda Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4032 | Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1180 | Türk Kültür Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
OKL2350 | Beslenme ve Sağlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
RPD2000 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1120 | Türk Kültür Coğrafyası | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2730 | Medya Okuryazarlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BTO1910 | Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
FBO2260 | Sürdürülebilirlik ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
IMO2150 | Lineer Cebirde Kavramlar ve İspatlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ING2350 | İngilizce Akademik Yazma ve Sunum Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1008 | Temel İtalyanca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SNF2210 | Gençlik ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1190 | Masal ve Hikaye Anlatıcılığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1230 | Çocuklarla Felsefe | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1240 | Çevresel Vatandaşlık ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO1820 | Bilişim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MDB1091 | İngilizce 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO1111 | Sosyal Bilgilerin Temelleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO1141 | Genel Fiziki Coğrafya | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | - | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - |
MDB1092 | İngilizce 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO1132 | İslam Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO1142 | Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO1162 | Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
USS-2G | Üniversite Sosyal Seçmeli 1-2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ALS-2G | Alan Seçmeli 2-1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1040 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 | - | - |
SBO2421 | Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | 1 | - | - | - |
SBO2521 | Türkiyenin Fiziki Coğrafyası | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2621 | İlk Türk-İslam Devletleri Tarihi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 | - | - | - |
SBO2721 | Ortaçağ Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ALS-2B | Alan Seçmeli 1-2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MES-2B | Mesleki Seçmeli 1-1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2522 | Bilim, Teknoloji ve Toplum | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2622 | Vatandaşlık Bilgisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2722 | Türkiyenin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1070 | Türk Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO3231 | Osmanlı Tarihi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO3331 | Yeni ve Yakın Çağ Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO3431 | Sosyal Bilgiler Öğretimi 1 | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO3541 | İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3050 | Program Okuryazarlığı | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO3332 | Osmanlı Tarihi 2 | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
SBO3432 | Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO3532 | Siyasi Coğrafya ve Türkiye Jeopolitiği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO3632 | Sosyal Bilgiler Öğretimi 2 | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO3742 | Sanat ve Müze Eğitimi | - | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | - | - | 1 | - | 1 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO4151 | Afetler ve Afet Yönetimi | - | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO4171 | Medya Okur Yazarlığı ve Eğitimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - |
SBO4181 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
SBO4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | - | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2770 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO4262 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO4282 | Karakter ve Değer Eğitimi | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | - | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2330 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2340 | Eğitim Sosyolojisi | - | - | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2310 | Eğitim Felsefesi | - | - | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2320 | Eğitimde Ahlak ve Etik | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2070 | Eğitimde Drama | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2110 | Müze Eğitimi | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2170 | Mikro Öğretim | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
BTO2910 | Medya Okuryazarlığı | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
FBO2010 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ING2170 | Mesleki İngilizce | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - |
OKL2350 | Beslenme ve Sağlık | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
RPD2000 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO1120 | Türk Kültür Coğrafyası | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SNF2050 | Sanat ve Estetik | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SNF2090 | Türk Musikisi | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO1041 | Kültür Ve Dil | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO1360 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt, Yerel ve Sözlü Tarih | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO1490 | Siyaset Bilimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 | - | - | - |
SBO1530 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programları | - | 1 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO1320 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO1330 | Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO1340 | Sosyal Bilgiler Öğretimde Yerel-Çocuk Oyunları | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO1370 | Sosyal Bilgilerde Bilişim Teknolojileri | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO1380 | Türk Hukuk Sistemi | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO1390 | Türkiye'nin Ekonomik Yapısı | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 | - | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT2130 | Açık ve Uzaktan Eğitim | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2090 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Drama | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2410 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Tasarımı | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO1270 | Çevre Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO1290 | Harita Bilgisi Ve Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO1280 | Günümüz Dünya Sorunları | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO1310 | Küreselleşme ve Toplum | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | |||||||
PÇ-3 | X | X | ||||||
PÇ-4 | X | X | X | X | ||||
PÇ-5 | ||||||||
PÇ-6 | X | X | ||||||
PÇ-7 | X | X | ||||||
PÇ-8 | ||||||||
PÇ-9 | X | X | ||||||
PÇ-10 | X | X | ||||||
PÇ-11 | X | X | X | X | ||||
PÇ-12 | X | X | ||||||
PÇ-13 | X | X | X | |||||
PÇ-14 | X | |||||||
PÇ-15 | X | X | X | X | ||||
PÇ-16 | X | X | X | X | X |