| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Davranış Bozuklukları 2 | RPD3002 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin psikolojik değerlendirme yapabilmenin temel ilkelerini kavramalarını, normal ve normal dışı davranışları tanımalarını ve sınıflamalarını sağlamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Ruhsağlığının Tanımı, Ruhsal /Psikiyatrik Bozuklukların Nedenleri Ruhsal/ Psikiyatrik Bozuklukların Sınıflandırılması ve Tedavisi Psikiyatrik Bozukluklar |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler normal ve normal dışı davranışların temel kriterlerini ve bunları değerlendirirken dikkate alınan özellikleri bilme ve ruhsal bozuklukların tanır
- Ruhsal bozuklukları normal davranışlardan ayırt eden kriterleri ve hastalıkların belirti ve özelliklerini bilir Tanı sistemlerini, özelliklerini bilir.
- Öğrenciler bozuklukları ve belirtilerini bilir ve birbirlerinden ayırt eder.
- Öğrenciler ruhsal bozukluk nedenlerini açıklayan kuramsal yaklaşımları ve bunlara getirilen eleştirileri bilir.
- Öğrenciler ruhsal bozuklukları tedavi yaklaşımlarını ve özelliklerini bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar | |
| 2 | Kişilik Gelişiminin Basamakları | |
| 3 | Ruhsal/ Psikiyatrik Bozuklukların Sınıflandırılması ve Tedavisi | |
| 4 | Ruhsal/ Psikiyatrik Bozuklukların Sınıflandırılması ve Tedavisi | |
| 5 | Kaygı Bozuklukları | |
| 6 | Şizofreni | |
| 7 | Paranoid Bozukluklar | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Kişilik Bozuklukları | |
| 10 | Mizaç (Duygulanım /Duygudurum) Bozuklukları Yeme Bozuklukları ve Uyku Bozuklukları | |
| 11 | Ara Sınav 2 | |
| 12 | Cinsel Bozukluklar, Psikoaktif Madde Kullanımına Bağlı Ruhsal Bozukluklar | |
| 13 | Organik Bozukluklar | |
| 14 | Final | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 13 | |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 1 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|