Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Genel Bilgiler
Programı Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | M.Engin Deniz | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı çerçevesinde öğrenme psikolojisi, gelişim ve ergenlik psikolojisi, psikolojik danışmanlığın temelleri, temel kuramlar, danışmanlık becerileri, bireysel, aile ve grupla psikolojik danışmanlık gibi alanlarda hem kuramsal hem de gözlem ve uygulamaya yönelik eğitim verilmekte, eğitim ve psikolojik danışmanlık alanında akademik araştırmalar uygulamalı olarak yapılmaktadır. Öğrenciler bir yandan temel eğitim bilimleri alanında bilgi sahibi oldukları gibi, çocuklara ve yetişkinlere rehberlik ve psikolojk danışmanlık hizmetleri verecek bilgi, beceri ve donanıma sahip olmakta, okul uygulamalarıyla bu becerilerini pekiştirmektedirler. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık programı, eğitim kurumlarının duyduğu psikolojik danışman ihtiyacını karşılayacak yeterliliklere sahip, bunun yanında sağlık, sosyal yardım ve endüstri kurumlarında da etkin bir biçimde çalışacak yeterlikte psikolojik danışmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Programın amacı, iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma ve kalite gereklilikleri çerçevesinde, çocukluktan yaşlılığa değin farklı yaşam dönemlerindeki bireylerin eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal gelişim alanlarında ve uyum konularında yardımcı olmak amacıyla bireyle veya grupla psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri sunan nitelikli psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Rehberlik ve psikolojik danışmanlık programından mezun olan öğrenciler okullarda rehber/psikolojik danışman, psikolojik danışmanlık ve terapi merkezlerinde psikolojik danışman, insan kaynakları uzmanı veya özel veya devlet sektöründe eğitim uzmanı olarak çalışabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanlar yetiştirilmek
- Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliği kazandırmak
- Çocuk ve Ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirmek,
- Rehberlik ve psikolojik danışma etiğine sahip bireyler yetiştirmek
- Terapötik iletişim ve danışma becerisi kazandırmak
- Mesleki rehberlik ve Danışma Uygulamasında yetkin hale gelmek
- Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazandırmak
- Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve becerisi kazandırmak
- Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak
- Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlamak
- İnsan ilişkileri ve iletişim kuramları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MDB1091 | İngilizce 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
BTO1820 | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT1001 | Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | |
RPD1001 | Psikolojiye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | |
31 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MDB1092 | İngilizce 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
EGT1040 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1070 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
RPD1002 | Gelişim Psikolojisi 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | |
RPD1012 | Fizyolojik Psikoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | |
29 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
RPD2001 | Gelişim Psikolojisi 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
RPD2011 | Öğrenme Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD2021 | Temel İstatistik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MES-2G | Mesleki Seçmeli 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
USS-2G | Üniversite Sosyal Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ALS-2G | Alan Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
31 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
RPD2002 | Kişilik Kuramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD2012 | Psikolojik Testler | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
RPD2022 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MES-2B | Mesleki Seçmeli 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
USS-2B | Üniversite Sosyal Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ALS-2B | Alan Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
29 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3050 | Program Okuryazarlığı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
RPD3001 | Davranış Bozuklukları 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
RPD3011 | Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD3021 | Kariyer Psikolojik Danışmanlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
RPD3031 | Psikolojik Danışma Kuramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
MES-3G | Mesleki Seçmeli 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
USS-3G | Üniversite Sosyal Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ALS-3G | Alan Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2770 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD3002 | Davranış Bozuklukları 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
RPD3012 | Psikolojik Danışma Becerileri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
RPD3022 | Kariyer Psikolojik Danışmanlığı Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 | |
ALS-3B | Alan Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MES-3B | Mesleki Seçmeli 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
USS-3B | Üniversite Sosyal Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
RPD4001 | Meslek Etiği ve Yasal Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
RPD4011 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 1 | 3 | 2 | 0 | 4 | 7 | |
RPD4021 | Okullarda PDR Uygulamaları 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
MES-4G | Mesleki Seçmeli 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
USS-4G | Üniversite Sosyal Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ALS-4G | Alan Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
32 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
RPD4012 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 2 | 3 | 2 | 0 | 4 | 10 | |
RPD4022 | Okullarda PDR Uygulamaları 2 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
MES-4B | Mesleki Seçmeli 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS-4B | Alan Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
28 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Mesleki Seçmeli (MES) Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2310 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2320 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2330 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2340 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2350 | Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2360 | Eğitim Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2370 | Eğitimde Siyasal Düşünceler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Alan Seçmeli (ALS) Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
RPD1100 | Aile Danışmanlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1110 | Aile Danışmanlığı ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1120 | Aile İçi İlişkiler ve İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1130 | Ailede Bağımlılık Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1140 | Ana-Baba Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1150 | Bilgisayar Destekli Kariyer Danışmanlığı Sistemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1160 | Bilişsel Davranışçı Terapi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1170 | Boşanma ve Boşanma Arabuluculuğu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1180 | Cinsel Sağlık Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1190 | Çocuk İstismarı ve İhmali | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1200 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1210 | Endüstri ve Örgüt Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1220 | Evlilik Öncesi Psikolojik Danışma | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1230 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1240 | İş ve Meslek Danışmanlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1250 | Karakter ve Değer Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1260 | Kaynak Tarama Ve Rapor Yazma | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1270 | Krize Müdahale | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1280 | Kültüre Duyarlı Psikolojik Danışma | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1300 | Önleyici Psikolojik Danışma ve Rehberlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1310 | Özel Yetenekli Çocuklar ve Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1320 | Psikoloji Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1330 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Semineri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1340 | PDR'de Program Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1350 | Sosyal Beceri Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1360 | Sosyal Psikoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1370 | Test Dışı Teknikler | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1380 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1390 | Travma Sonrası Psikolojik Danışma | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1400 | Yakın İlişkiler Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1410 | Yaratıcı Drama | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1420 | Yaşam Boyu Kariyer Gelişimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1430 | Yaşam Dönemleri Ve Uyum Sorunları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1440 | Yeni Psikolojik Danışma Yaklaşım ve Modelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
RPD1450 | Grupla Psikolojik Danışma | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
Üniversite Sosyal Seçmeli Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO2281 | Türk Dili Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT1022 | Sosyal Antropoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT4041 | Eğitim Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT2031 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MTM3611 | Matematik Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3011 | Basketbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3041 | Futbol ve Temel Hareket Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4031 | Halk oyunları Temel Figür Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3051 | Hentbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3012 | Korfbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4022 | Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3042 | Voleybolda Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4032 | Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2261 | Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SNF2112 | Türkiye Coğrafya ve Jeopolitiği | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2560 | Halkla İlişkiler (İİBF) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2710 | Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2630 | Takım Kurma ve Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2901 | Doğrudan Pazarlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2760 | İşletme Lojistiğinin Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2031 | Şehir Ekonomisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2040 | Ekonomi Politikaları ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2090 | Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3150 | Tarih ve Sinema | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3020 | Felsefeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3040 | 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ILT1611 | Fotoğraf Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3260 | Kültürel Çalışmalar ve Kimlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3420 | Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3220 | Modernite ve Tüketim Toplumu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3130 | Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2080 | Toplumsal Dönüşüm Sürecinde Kadın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2170 | Muhasebe Organizasyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3010 | Sosyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3550 | İnsan Hakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3560 | Siyaset Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3570 | Eğitim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3390 | Dünya Uygarlıkları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2030 | Bilim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB4100 | Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ILT1621 | Grafik Tasarım Araçları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2082 | Şehir Sosyolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SYP2192 | Kültür Yönetimi ve Etkenleri 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SYP3241 | Halkla İlişkiler (STF) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM1422 | Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM2421 | Mimarlık Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM1412 | Uygarlık tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
HRT2941 | Haritacılık Bilim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2020 | Bilim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
INS2462 | Trafik Güvenliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB4011 | Almanca Dil Becerilerine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB4021 | Almanca Dil Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MAK2100 | Makine Teknolojisi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3250 | Psikolojiye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3360 | Sanat Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MTP4760 | 16.yüzyıldan Günümüze İstanbulda Dans | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GIM4101 | Mühendislikte İnovasyon ve Girişimcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4011 | Etkili İletişim Ve Hazırlıksız Sunum Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4031 | Güzel Konuşma ve Diksiyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4041 | Türk Öykü ve Romanı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB1680 | Çok Sesli Müziğe Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4051 | Akademik Türkçe | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
DNS1220 | Beden Farkındalığı ve Nefes Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
DNS1240 | Yoga ve Anatomi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GIM4151 | İnovasyon ve Girişimcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB4040 | Gönüllülük Çalışmaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4061 | Yeditepe İstanbul | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL1150 | Kariyer Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
KIM1052 | Hayatın İçinde Kimya | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
CEV3333 | Patent ve Ticarileşme | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED1013 | Pilates Temel Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1016 | Temel Arapça 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1004 | Temel İspanyolca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MKT2201 | Kişisel Farkındalık ve Gelişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GRA2024 | Sanal Evrene Giriş (Metaverse) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EUT2022 | NFT'ye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1001 | Temel Fransızca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1003 | Temel İspanyolca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1007 | Temel İtalyanca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1009 | Temel Yunanca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1011 | Temel Çince 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1013 | Temel Japonca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1015 | Temel Arapça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1017 | Temel Farsça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1019 | Temel Rusça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2020 | Deprem ve Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
INS4910 | Afet Bilgisi ve Farkındalığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1010 | Temel Yunanca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
CEV3334 | Çevre ve İnsan | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MAT4279 | Yükseköğretimde Temel Hak Ve Sorumluluklar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1002 | Temel Fransızca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1180 | Türk Kültür Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
OKL2350 | Beslenme ve Sağlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
RPD2000 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1120 | Türk Kültür Coğrafyası | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2730 | Medya Okuryazarlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BTO1910 | Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
FBO2260 | Sürdürülebilirlik ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
IMO2150 | Lineer Cebirde Kavramlar ve İspatlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ING2350 | İngilizce Akademik Yazma ve Sunum Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1008 | Temel İtalyanca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SNF2210 | Gençlik ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1190 | Masal ve Hikaye Anlatıcılığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1230 | Çocuklarla Felsefe | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1240 | Çevresel Vatandaşlık ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
RPD1001 | Psikolojiye Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1001 | Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO1820 | Bilişim Teknolojileri | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
MDB1091 | İngilizce 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1012 | Fizyolojik Psikoloji | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1002 | Gelişim Psikolojisi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1070 | Türk Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
EGT1040 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MDB1092 | İngilizce 2 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
RPD2021 | Temel İstatistik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD2001 | Gelişim Psikolojisi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD2011 | Öğrenme Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MES-2G | Mesleki Seçmeli 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD2002 | Kişilik Kuramları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD2012 | Psikolojik Testler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD3011 | Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD3021 | Kariyer Psikolojik Danışmanlığı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD3001 | Davranış Bozuklukları 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD3031 | Psikolojik Danışma Kuramları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3050 | Program Okuryazarlığı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD3022 | Kariyer Psikolojik Danışmanlığı Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2770 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD3012 | Psikolojik Danışma Becerileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD3002 | Davranış Bozuklukları 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD4011 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD4001 | Meslek Etiği ve Yasal Konular | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD4021 | Okullarda PDR Uygulamaları 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD4012 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD4022 | Okullarda PDR Uygulamaları 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2310 | Eğitim Felsefesi | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 |
EGT2340 | Eğitim Sosyolojisi | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2320 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2330 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | 1 |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | - |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 | 1 |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO2910 | Medya Okuryazarlığı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2170 | Mesleki İngilizce | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 |
OKL2350 | Beslenme ve Sağlık | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 |
RPD2000 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 |
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - | 1 |
SBO1120 | Türk Kültür Coğrafyası | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 |
SNF2050 | Sanat ve Estetik | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - |
SNF2090 | Türk Musikisi | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | - | 1 | - | - | 1 | - | - | - | 1 | 1 | 1 |
TRO1041 | Kültür Ve Dil | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - |
RPD1370 | Test Dışı Teknikler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1360 | Sosyal Psikoloji | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1430 | Yaşam Dönemleri Ve Uyum Sorunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1340 | PDR'de Program Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1450 | Grupla Psikolojik Danışma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1330 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Semineri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1100 | Aile Danışmanlığı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1180 | Cinsel Sağlık Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1390 | Travma Sonrası Psikolojik Danışma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1200 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1270 | Krize Müdahale | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1300 | Önleyici Psikolojik Danışma ve Rehberlik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1350 | Sosyal Beceri Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1120 | Aile İçi İlişkiler ve İletişim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | 1 | 1 | 1 |
RPD1400 | Yakın İlişkiler Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1190 | Çocuk İstismarı ve İhmali | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | 1 | 1 | 1 |
RPD1140 | Ana-Baba Eğitimi | 1 | 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | 1 | 1 | 1 |
RPD1230 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1420 | Yaşam Boyu Kariyer Gelişimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD1410 | Yaratıcı Drama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PDR1211 | Kültürel Antropoloji | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PDR3252 | Manevi Danışmanlık | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PDR4222 | Çocuk Hukuku | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2130 | Açık ve Uzaktan Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | ||||||
PÇ-2 | X | X | ||||||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-4 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-5 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-6 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-7 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-8 | X | X | X | X | ||||
PÇ-9 | X | X | ||||||
PÇ-10 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-11 | X | X | X |