| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Yaşam Dönemleri Ve Uyum Sorunları | RPD1430 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Seher Merve Erus |
| Dersi Veren(ler) | Seher Merve Erus |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı bebeklik, çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlar ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özellikleri ve uyum problemleri öğretmektir ve bu problemlerle baş etme yollarını kazandırmaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlar ve yaşlılık gelişim dönemlerinde ortaya çıkan uyum sorunları. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlar ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özellikleri, uyum problemleri ve bu problemlerle başetme yollarını tanır.
- Öğrenciler ana- baba-çocuk iletişiminde uyum sorunlarını yorumlar.
- Öğrenciler ergenlikte rol modellerinin önemlerini tanımlar. ergenlikte rol modellerinin önemlerini tanımlar.
- Öğrenciler hayatın en verimli döneminde yapılması gerekenleri yorumlar.
- Öğrenciler yaşlılık psikolojisi ve kültür ilişkisini değerlendirir.
- Öğrenciler genel yaşam dönemleriyle ilgili sunumlar organize eder.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | İlgili kaynakların okunması. |
| 2 | Bebeklik dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
| 3 | Erken çocukluk dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
| 4 | Erken çocukluk dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
| 5 | Çocukluk dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
| 6 | Çocukluk dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
| 7 | Erinlik- ergenlik dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Erinlik- ergenlik dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
| 10 | Gençlik dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
| 11 | Gençlik dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
| 12 | Yetişkinlik dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
| 13 | Yetişkinlik dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
| 14 | Yaşlılık dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|