Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Modern Mantık I | FEL1211 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencileri birinci derece mantığın sementiğine ve ispat teorisiyle tanıştırmaktır. Birinci derece mantığın dilinin nasıl kullanıldığının öğrenilmesi, doğruluk tablosunun metodunun öğrenilmesi, formel ve informel ispatların yapılması, birinci derece tercümelerin nasıl yapılacağının öğrenilmesi dersin temel amaçlarındandır. Tüm bunlar mantığın ilgilendiği şu tür soruların cevaplanmasında kullanılacaktır: Bir ifade başka bir ifadeden hangi koşulda çıkarılabilir? Mantıksal doğrular nelerdir? Mantıksal doğru olan ifadeler hangileridir? Bunların yanında mantığın felsefeye, matematiğe ve bilgisayar bilimlerine uygulamalarına da değinilecektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Basit analizlerden başlayarak anlaşılması zor, karmaşık mantıksal ilişkilerin kurulması için uygulanacak olan formel metotların kullanılması. Formel mantığın uygulamasında önemli olan bazı sonuçların ve kavramların incelenmesi. Sementik ve ispat teorisini birbirine bağlayan bazı önemli teoremleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin formel teorileri öğrenmelerini ve bu metotlarla düşünmeyi öğrenmelerini sağlamak.
- Farklı ispat tekniklerini öğreterek gerektiğinde uygun olan teknikle ispat yapmalarını sağlamak.
- Felsefe ve mantık arasındaki ilişkiyi kurarak doğru ve yanlış akıl yürütmeleri birbirinden ayırt edebilmelerini sağlamak.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mantık nedir? | Ders kitabı ilgili bölüm |
2 | Sembolik mantığa giriş | Ders kitabı ilgili bölüm |
3 | Temel kavramlar: Argüman | Ders kitabı ilgili bölüm |
4 | Temel Kavramlar: Mantıksal yapı | Ders kitabı ilgili bölüm |
5 | Temel Kavramlar: Geçerlilik | Ders kitabı ilgili bölüm |
6 | Temel Kavramlar: Doğruluk | Ders kitabı ilgili bölüm |
7 | Tümcesel mantıkta sembolizasyon | Ders kitabı ilgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | I. Vize | |
10 | Tümcesel mantık için sentaks ve semantik | Ders kitabı ilgili bölüm |
11 | Çeviri | Ders kitabı ilgili bölüm |
12 | Argüman geçerliliğini test etme: Doğruluk tablosu | Ders kitabı ilgili bölüm |
13 | Cümlelerin doğruluk değeri analizleri | Ders kitabı ilgili bölüm |
14 | Argümanların doğruluk değeri analizleri | Ders kitabı ilgili bölüm |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|