Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Genel Bilgiler
Programı Sunan Akademik Birim | İlköğretim |
---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı - İngilizce |
Vizyon | |
Misyon | |
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce) alanında Yüksek Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar. |
Eğitim Türü | Tam zamanlı |
Kayıt Kabul Koşulları | ALES puanının %50’si, lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunun %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. |
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Tezli yüksek lisans programı; a) Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, ilgili program tarafından tanımlanan zorunlu dersleri de içerecek şekilde en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve tez çalışmasından oluşur. b) Program bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. |
Program Tanımı | |
Program Eğitim Amaçları | Amaçlar |
Mezunların Mesleki Profili | |
Bir Üst Dereceye Geçiş | |
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | |
Mezuniyet Koşulları | Tezli Yüksek Lisans Programı, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve en az 120 AKTS değerinin sağlanması, mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Zorunlu 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2.5 | |
32.5 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0005 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0007 | Zorunlu 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5001 | Seminer | 0 | 2 | 0 | 0 | 5 | |
27.5 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FBO5003 | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 0 | 20 | |
FBO5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 40 | |
60 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FBO5003 | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 0 | 20 | |
FBO5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 40 | |
60 Toplam: | |||||||
180 Program Toplam AKTS: | |||||||
Zorunlu Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FBO5105 | Eğitim araştırmalarında nicel ve nitel yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5103 | Bilimsel Araştırmalarda İstatistik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FBO5117 | Öğrenme ve Öğretme Kuram ve Yaklaşımları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5102 | Araştırma ve Öğretim Sürecinde Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5101 | Araştırma Raporu Planlama, Yazma ve Yayınlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5114 | Fen Eğitiminde Proje Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5115 | Fen Öğretiminde Güncel Yönelimler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5112 | Fen Eğitiminde Kaynak Analizi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5104 | Biyoloji Konularında Etkinlik Tasarlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5108 | Fen Deneyleri Tasarlama ve Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5110 | Fen Eğitiminde Çevre | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5116 | Kavramsal Değişim Modelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5107 | Fen Bilimleri Eğitiminde Kavram Yanılgıları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5106 | Fen Eğitiminde Kaynaştırma | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5118 | Teknoloji Destekli Öğrenme Ortamları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5109 | Fen Eğitiminde Biyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5113 | Fen Eğitiminde Kimya | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
FBO5111 | Fen Eğitiminde Fizik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | ||
---|---|---|
Kodu | Ders Adı |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik |