Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Kentsel Koruma Kavramının EvrimiSBP333035300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimŞehir ve Bölge Planlama Bölümü
Dersin KoordinatörüOya Akın
Dersi Veren(ler)İclal Dinçer, Oya Akın
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıKentsel ölçekte koruma kavramının uluslararası sözleşmeler ve uygulamalar bağlamında gelişiminin ve kentsel koruma uygulanmalarındaki uluslararası kurumların öğrenilmesi.
Dersin İçeriğiKentsel ölçekteki koruma kavramının uluslararası sözleşmeler ve uygulamalar bağlamında gelişmesi. Kavramın gelişiminde rol oynayan kurumlar, sözleşmeler, prensipler.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ahunbay, Z. (2005) “Doğal ve Kültürel Mirası Koruma Alanında Geçerli Uluslar arası Belgelerin Türkiye’deki Uygulamalara Yansımaları” Korumada 50 Yıl, MSGSÜ yayını, s.9–24.
  • Binan C. (1999) Mimari Koruma Alanında Venedik Tüzüğünden Günümüze Düşünsel Gelişmenin Uluslar arası Evrim Süreci, İstanbul, YTÜ Yayını.
  • http://whc.unesco.org/ UNESCO-World Heritage Center (Dünya Miras Merkezi)
  • http://www.icomos.org ICOMOS International Council of Monuments and Sites (Uluslararası Tarihi Anıtlar ve Yerleşimler Konseyi
  • Erder, C. (1975) Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, Ankara.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci kentsel koruma kavramının dünyada geçirdiği evrimi kavrar
  2. Öğrenci kentsel koruma ile ilgili uluslararası kurumların ilkelerini kavrar
  3. Öğrenci kentsel korumanın planlama sistemi içindeki yerini hakkında bilgi sahibi olur
  4. Öğrenci Dünya Miras Alanı Kavramı ve Türkiye’nin miras alanlarına yönelik bilgi edinir
  5. Öğrenci Dünya Miras Alanları’nın korunmasına yönelik ‘alan yönetimini ulusal ve uluslararası örnekler üzerinden tartışarak bilgi edinir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dersin kapsamı, programı, yürütme biçiminin açıklanmasıNA
2Koruma kavramlarıİlgili makaleler
3Koruma kavramının gelişimi: Anıt eser koruma anlayışıİlgili makaleler
4Koruma kavramının gelişimi: Anıt eseri çevresi ile birlikte koruma anlayışıİlgili makaleler
5Koruma kavramının gelişimi: Bütünleşik koruma anlayışıİlgili makaleler
6Dünyada koruma kurumları: UNESCONA
7Dünyada koruma kurumları: UNESCO-DMLİlgili makaleler
8Ara Sınav 1
9Dünyada koruma kurumları: UNESCO-DMLİlgili makaleler
10Dünyada koruma kurumları: ICOMOSİlgili makaleler
11Dünyada koruma kurumları: English Heritageİlgili makaleler
12Seminerİlgili makaleler
13SeminerSeminer hazırlık
14SeminerNA
15SeminerNA
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop140
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması124
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer120
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok