Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Felsefeye Giriş | ITB3020 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Yusuf ÖZ |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Felsefenin ne olduğu ve ne olmadığına ilişkin belirli bir kavrayış geliştirmenin yanısıra düşünce tarihinde yeri olan büyük filozofların ve bilim insanlarının ele aldığı temel sorunlardan ve tartışmalardan bahsederek, tarih boyunca insanların bilgi üretim ve edinim süreçlerinin ne gibi değişimler geçirdiğini göstermektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel felsefi sorunlar ve bu sorunlar çerçevesinde gelişen temel felsefi tartışmalar, felsefe tarihine bağlı olarak anlatılmaktadır. Bilgi, bilim, birey, toplum, siyaset, ahlak, sanat alanlarındaki temel tartışmalar, konunun gerektirdiği şekilde, Sokrates, Platon, Aristoteles, Descartes, Locke, Hobbes, Kant gibi filozofların düşüncelerine bağlı olarak bilgilendirici ve eleştirel bir biçimde anlatılmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler alternatif görüşleri dinleyerek, diyalog oluşturarak iletişim kurmayı öğrenir
- Öğrenciler eleştirel düşünme ve araştırmayı öğrenir
- Öğrenciler bilgi edinme sürecine etkin olarak katılmayı öğrenir
- Öğrenciler akademik okuma ve yazma becerilerini geliştirir
- Öğrenciler temel felsefi terminolojiyi öğrenir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders kitabından ilgili bölüm |
2 | Bilim ve Felsefe | Ders kitabından ilgili bölüm |
3 | Sokrates, Platon, Aristoteles | Ders kitabından ilgili bölüm |
4 | Descartes | Ders kitabından ilgili bölüm |
5 | Locke ve Kant | Ders kitabından ilgili bölüm |
6 | Karl Popper | Ders kitabından ilgili bölüm |
7 | August Comte | Ders kitabından ilgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Özgür İrade ve Determinizm | Ders kitabından ilgili bölüm |
10 | Etik | Ders kitabından ilgili bölüm |
11 | II. Vize | Ders kitabından ilgili bölüm |
12 | Politik Felsefe: Plato ve Hobbes | Ders kitabından ilgili bölüm |
13 | Politik Felsefe: Locke and Rawls | Ders kitabından ilgili bölüm |
14 | Estetik | Ders kitabından ilgili bölüm |
15 | 20. Yüzyıl Felsefesi | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|