| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eleştirel ve Analitik Düşünme | EGT2150 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Bünyamin Bavlı |
| Asistan(lar)ı | Esra Kerimoğlu |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının üst düzey düşünmeye yönelik temel kavramları bilmesini, düşünme türlerini, düşünme stillerini, eleştirel düşünmenin önemini, eleştirel dinleme, eleştirel okuma ve eleştirel yazma konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eleştirel ve Analitik düşünmenin tanımını yapar,
- Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri bilir,
- Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özelliklerini kavrar,
- Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel süreçlerin neler olduğunu bilir
- Eleştirel okumanın,yazmanın ve dinlemenin ne olduğunu açıklar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eleştirel ve analitik düşünmeye ilişkin temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | Düşünme türleri ve üst ve alt düzey düşünme arasındaki farklar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | Düşünme Stilleri ve nitelikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | Analitik düşünme özellikleri ve nitelikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | Yansıtıcı düşünme özellikleri ve nitelikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | Kreatif düşünme özellikleri ve nitelikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | Eleştirel düşünme özellikleri ve nitelikleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Evrensel Entelektüel Standartlar | |
| 10 | Eleştirel Düşünmeyi Etkileyen Faktörler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | Eleştirel Dinleme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | Eleştirel Okuma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | Eleştirel Yazma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | Eleştirel Yazma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | 1 | 10 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 3 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|