| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları 1 | TRO2011 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Muhammed Eyyüp Sallabaş |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Türkçe öğretimini kolay ve etkili bir şekilde gerçekleştirmeye yönelik öğrenme ve öğretim yaklaşımlarını kavrama. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Türkçe öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları; Türkçe öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri; Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türkçe öğretiminin önemini değerlendirir.
- Türkçe öğretiminin amacını ve temel ilkelerini açıklar.
- Türkçe öğretiminin tarihsel sürecini değerlendirir.
- Farklı öğrenme ve öğretme yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımasını değerlendirir.
- Türkçe öğretiminin güncel sorunlarını değerlendirir, bunlara yönelik çözüm önerileri geliştirir.
- Farklı öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına uygun eğitim ortamları tasarlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dil Öğretim Yaklaşımlarına Giriş | |
| 2 | Geleneksel Yaklaşımlar | |
| 3 | Geleneksel Yaklaşımlar | |
| 4 | Geleneksel Yaklaşımlar | |
| 5 | Davranışçı Yaklaşım | |
| 6 | Davranışçı Yaklaşım | |
| 7 | Davranışçı Yaklaşım | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | ||
| 10 | Bilişsel Yaklaşım | |
| 11 | Bilişsel Yaklaşım | |
| 12 | Yapılandırıcı Yaklaşım | |
| 13 | Yapılandırıcı Yaklaşım | |
| 14 | Yapılandırıcı Yaklaşım | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 5 | 40 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 2 | 6 | |
| Sunum / Seminer | 1 | ||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|