| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Yaratıcı Yazma | TRO2110 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Ali Fuat Arıcı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Yaratıcı yazarlık üzerine kuramsal bilgiler vermek ve uygulamalar yaptırmak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın tanımları; yaratıcılık beyin ilişkisi, yaratıcı bireyin özellikleri; yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünme aşamaları, yaratıcı düşünme düzeyleri; yaratıcı yazma, yaratıcı yazma ve edebi türler; yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler, yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dilin, dünyayı şekillendirmedeki işlevini görerek bu doğrultuda analiz etmek,
- Profesyonel yazarların tekniklerini inceleyerek bu tekniklere hakim olmak,
- Yazmaya engel olan bazı sınırlamaları ortadan kaldırmak,
- Sınıf arkadaşlarının ürettikleri çalışmalar hakkında objektif değerlendirmeler yapabilmek,
- Sözdağarcığı ve üslup konusundaki kaynakları kullanabilmek,
- İmla, ifade, metinsel düzen ve argüman konusunda editörlük yetileri edinmek,
- Karakter geliştirme, diyalog yazımı, bakış açısı, ton gibi kurgu unsurlarını kullanarak kısa öykü ve diğer kurgusal/kurgusal olmayan yazın eserleri meydana getirmek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın tanımları | |
| 2 | Yaratıcılık beyin ilişkisi | |
| 3 | Yaratıcı düşünce | |
| 4 | Yaratıcı düşünme aşamaları | |
| 5 | Yaratıcı düşünme düzeyleri | |
| 6 | Yaratıcı yazma | |
| 7 | Yaratıcı yazma ve edebi türler | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | ||
| 10 | Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler | |
| 11 | Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler | |
| 12 | Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi. | |
| 13 | Uygulama çalışmaları | |
| 14 | Uygulama çalışmaları | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 10 | 40 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 10 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|