Türkçe Eğitimi Lisans Programı

Genel Bilgiler

Programı Sunan Akademik BirimTürkçe Eğitimi Lisans Programı
Program DirektörüMuhammed Eyyüp Sallabaş
Programın TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiBu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Kazanılan DereceBu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Türkçe Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıYTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıBu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve KurallarBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
Program TanımıYıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde 2010 yılında kurulan bölümümüz, üniversitemizin köklü eğitim mirasını temsil etmektedir. Bölümümüzün temel amacı akademik ve meslekî açılardan bilimsel tutumu benimseyerek araştırmacı-eğitimci bir kimlik profiline haiz; "Türkçe öğretiminde yetkin ve nitelikli öğretmen" adayları yetiştirmektir. Ayrıca bölümümüzde, modern eğitim yaklaşımlarını kendisine hareket noktası alarak, bireylerin kendilerini gerçekleştirme, gizil güçlerini ortaya koyma ve geliştirme, kendisiyle ve içinde yaşadığı toplumla barışık olmalarını sağlama; bireyleri millî ve evrensel değerlerle donatma gibi amaçlar benimsenmiştir.
Program Eğitim AmaçlarıTürkçe Eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinlilerini yürütebilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştiren, düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir. (PÇ1,PÇ2,PÇ3,PÇ4,PÇ5,PÇ6,PÇ7,PÇ8,PÇ9,PÇ10)

Türk dili ve edebiyatı başta olmak üzere bütünü ile Türk kültür ve sanatını geliştirmek, bu alandaki çağdaş bilgilerlerin edinilmesine zemin hazırlamak, yaratılacak değerlerin evrensel boyutlarda bilimsel temelinin oluşması için çaba harcamak, Atatürk ilkelerinin ve Cumhuriyetimizin temel niteliklerinin kazanılıp benimsenmesi için ortam oluşturmak, bütün bu faaliyetleri yurt ve ulus sevgisi temeline dayandırmak ve aynı nitelikleri taşıyan bireylerin yetişmesi için çaba harcamak.(PÇ1,PÇ2,PÇ3,PÇ4,PÇ5,PÇ6,PÇ7,PÇ8,PÇ9,PÇ10)

Çağdaş eğitim kuramları ve uygulamaları ışığında, teknoloji ve sanatın etkin kullanıldığı hizmet öncesi eğitim ortamlarında eğitimin kuramsal bilgi temelini edinen, bu bilgi temelini farklı türdeki (köy, şehir, devlet, özel…) ortaokullarda etkili bir şekilde uygulayabilen; bu okulların, okullardaki öğrencilerin ve okulların içinde bulunduğu toplumun gelişimine yön verebilen, ulusal ve uluslararası iş birliği ile mesleki gelişimini sürekli kılabilen; toplum ve çevre duyarlığı yüksek, öğretmenliğin evrensel değerlerine ve yeterliklerine sahip, bu değerlerin ve yeterliklerin korunmasında ve geliştirilmesinde ulusal ve uluslararası dayanışma bilinci taşıyan Türkçe öğretmenleri yetiştirmek ve bu süreci etkili ve sürekli kılacak bilimsel bilgi üretmektir. (PÇ1,PÇ2,PÇ3,PÇ4,PÇ5,PÇ6,PÇ7,PÇ8,PÇ9,PÇ10)

Mezunların Mesleki ProfiliMezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Türkçe öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Türkçe Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi Türkçe Eğitimi bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar.
Bir Üst Dereceye Geçiş Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma

Başarı değerlendirmesi

a) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.

b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır.

Başarı notu

(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.

Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır.
a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.

Başarı Notu
Katsayı
Açıklama
AA
4.00
Mükemmel
BA
3.50
Pekiyi
BB
3.00
İyi
CB
2.50
Orta
CC
2.00
Yeterli
DC
1.50
Koşullu Başarılı
DD
1.00
Başarısız
FD
0.50
Başarısız
FF
0.00
Başarısız
F0
0.00
Devamsız
G: Geçer
K: Kalır
İ: İzinli
M: Muaf
E: Eksik

2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır.

3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.

4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.

5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür.

6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz.

Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları

(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.
(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:

a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.

b) Öğrenciler koşullu başarılı ve başarısız olduğu (F0 hariç) derslerden bütünleme sınavına girebilir. Bütünleme sınavında alınan not, o dersin yarıyıl sonu sınav notu yerine geçer. Bütünleme sınavı sonunda ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve bütünleme sınav notunun ağırlıkları dikkate alınarak harfli başarı notu belirlenir.

c) Bir dersin bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere E (Eksik) notu verilir ve bu dersin harf notu, yarıyıl sonu harf notu olarak kalır. Bütünleme harf notları yarıyıl not ortalamasına katılır.
(3) Mezuniyet sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Mezuniyet sınavına girebilmek için ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Mezuniyet sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.
b) Mezuniyetlerine en fazla iki dersi kalan öğrencilere; bütünleme sınavından sonra ve akademik takvimde belirtilen sürede yapılmak üzere, başarısız dersleri için mezuniyet sınavı yapılır. Genel not ortalamaları 2.00 olmadığı için mezun olamayan öğrenciler, seçecekleri koşullu başarılı en fazla iki dersten mezuniyet sınavına girebilir.
c) Mezuniyet sınavında başarılı olabilmek için en az CC notu almak zorunludur. Sınavda alınan not, o dersin başarı notu yerine geçer. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalar değerlendirmeye katılmaz

Mezuniyet KoşullarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir.

Program Çıktıları

  1. Türkçenin ana dili olarak kuralları, işleyişi, iletişim becerileri; Türk dilinin çeşitli dönemler içerisindeki özellikleri ile bu dönemlerde verilmiş eserler konusunda kapsamlı ve bilimsel bilgiye uygun değerlendirmeler yapar.
  2. Türkçe öğretimi alanına özgü yaklaşım, yöntem ve teknikler ile ölçme değerlendirme ve ders planlama süreçlerini dikkate alarak öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel gelişimlerini destekleyecek şekilde ders içerikleri tasarlar.
  3. Hedef kitlesi olan ortaokul öğrencileri ile eğitim verdiği farklı özelliklere sahip diğer gruplarda (birleştirilmiş sınıflar, dezavantajlı gruplar, anadili Türkçe olmayanlar, iki dilliler, soydaş ve akraba topluluklardan gelenler vb.) öğretim yaptığı konu alanına ilişkin kazanımları tanımlar ve öğretim ilkelerini ve 21. yüzyıl becerilerini önceleyen uygulama ve tasarlamalara uygun öğretim yapar.
  4. Türkçe öğretimi alanı ile ilgili konulara ve genel sorunlara yönelik geçerliği yüksek bilimsel çalışmaları değerlendirir, bu çalışmalardan çıkarımlarda bulunur, bilimsel çalışma sonuçlarına dayanarak karşılaştığı sorunlara bireysel ya da ekip içerisinde çözüm stratejileri geliştirir.
  5. Türkçe öğretimi alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerilere eleştirel yaklaşır; eksikliklerini saptar ve giderir; kendi öğrenmelerini yönlendirme becerisine sahip olur ve bunu bir yaşam becerisi olarak sürekli kılar.
  6. Türkçe öğretimi alanında karşılaştığı sorunlara yönelik savunulabilir, geçerliği yüksek araştırma soruları önerir, araştırmayı planlar, veri toplar, analiz eder ve sonuçlarına dayanarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir, projeler üretir.
  7. Derslerde, sunumlarda, farklı grup ve bireylerle olan etkileşiminde teknolojiyi, Türkçeyi ya da gerektiğinde en az bir yabancı dili doğru şekilde kullanarak kültürel ve evrensel değerlere uygun etkili iletişim kurar.
  8. Türkçe öğretimi alanıyla ilgili çalışmalarda çevreyi koruma, iş sağlığı ve güvenliği gibi hassasiyetleri de gözeterek toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere (sosyal hak, sosyal adalet vb.) dayanan uygulamalar yapar.
  9. Türkçe öğretimi alanına uygun ve etkin geri bildirimi sağlayacak ölçme araçlarını seçer ya da geliştirir; bunları ders içi ve dışı öğrenme ortamlarında uygular.
  10. Türkçe öğretiminde disiplinlerarasılığı da esas alan milli, manevi, evrensel değerler ile kültürel çeşitliliğin korunmasına yönelik bireysel ve grupla çalışmalar tasarlar, yürütür ve bu tarz çalışmalara katkı sağlar.

Müfredat

1.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
MDB1091 İngilizce 120023
TDB1031 Türkçe 120002
ATA1031 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 120002
EGT1051 Eğitime Giriş20024
EGT1070 Türk Eğitim Tarihi20023
TRO1011 Edebiyat Bilgi ve Kuramları 20024
TRO1021 Osmanlı Türkçesi 120025
TRO1031 Türk Dil Bilgisi 120024
TRO1041 Kültür Ve Dil20023
30 Toplam:
1.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
MDB1092 İngilizce 220023
TDB1032 Türkçe 220002
ATA1032 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 220002
TRO1012 Ses Eğitimi Ve Diksiyon20022
EGT1030 Eğitim Psikolojisi30035
EGT1040 Eğitimde Araştırma Yöntemleri20023
TRO1032 Osmanlı Türkçesi 220025
TRO1042 Türk Dil Bilgisi 220024
TRO1022 Dil Eğitiminin Temel Kavramları30034
30 Toplam:
2.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2040 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi20023
TRO2011 Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları 120024
TRO2021 Çocuk Edebiyatı20024
TRO2031 Türk Halk Edebiyatı 120023
TRO2041 Yeni Türk Edebiyatı 120023
TRO2051 Eski Türk Edebiyatı 120023
TRO2061 Türk Dil Bilgisi 320022
ALS1-2G Alan Seçmeli 1-120025
USS-2G Üniversite Sosyal Seçmeli 130033
30 Toplam:
2.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2010 Öğretim İlke ve Yöntemleri30035
TRO2012 Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları 220022
TRO2022 Kelime Öğretimi20022
TRO2032 Türk Halk Edebiyatı 220023
TRO2042 Yeni Türk Edebiyatı 220023
TRO2052 Eski Türk Edebiyatı 220023
TRO2062 Türk Dil Bilgisi 420022
ALS2-2B Alan Seçmeli 2-120024
MES-2B Mesleki Seçmeli 120023
MES-2B Mesleki Seçmeli 220023
30 Toplam:
3.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT3010 Sınıf Yönetimi20023
TRO3011 Okuma Eğitimi30034
TRO3021 Dinleme Egitimi30034
TRO3031 Genel Dil Bilimi20023
TRO3041 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi 120023
TRO3051 Türkçe Eğitiminde Etkinlik ve Materyal Tasarımı20023
MES-3G Mesleki Seçmeli 320023
ALS2-3G Alan Seçmeli 2-220024
USS-3G Üniversite Sosyal Seçmeli 230033
30 Toplam:
3.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT3050 Program Okuryazarlığı20023
TRO3012 Yazma Eğitimi30034
TRO3022 Konuşma Eğitimi30034
TRO3042 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi 220023
TRO3052 Dil Bilgisi Öğretimi20022
MES-3B Mesleki Seçmeli 420023
ALS2-3B Alan Seçmeli 2-320024
ALS2-3B Alan Seçmeli 2-420024
USS-3B Üniversite Sosyal Seçmeli 330033
30 Toplam:
4.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
TRO4011 Öğretmenlik Uygulaması 1260510
EGT2770 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme30035
TRO4021 Topluma Hizmet Uygulamaları20022
TRO4041 Türk Dünyası Edebiyatı20022
TRO4051 Türkçe Dersinde Değerler Eğitimi30033
ALS2-4G Alan Seçmeli 2-520024
ALS2-4G Alan Seçmeli 2-620024
30 Toplam:
4.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
TRO4012 aa Öğretmenlik Uygulaması 2260510
EGT4010 Okullarda Rehberlik30035
TRO4022 Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri20022
TRO4032 Yurt Dışında Yaşayan Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi20023
MES-4B Mesleki Seçmeli 520023
ALS2-4B Alan Seçmeli 2-720024
USS-4B Üniversite Sosyal Seçmeli 430033
30 Toplam:
240 Program Toplam AKTS:
Mesleki Seçmeli (MES) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2050 Çocuk Psikolojisi20023
EGT2060 Eğitim Antropolojisi20023
EGT2070 Eğitimde Drama20023
EGT2090 Karakter ve Değer Eğitimi20023
EGT2100 Karşılaştırmalı Eğitim20023
EGT2110 Müze Eğitimi20023
EGT2120 Okul Dışı Öğrenme Ortamları20023
EGT2140 Eğitim Tarihi20023
EGT2150 Eleştirel ve Analitik Düşünme20023
EGT2170 Mikro Öğretim20023
EGT2200 Eğitimde Proje Hazırlama20023
EGT2220 Eğitim Hukuku20023
EGT2230 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler20023
EGT2240 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim20023
EGT2250 Kapsayıcı Eğitim20023
EGT2310 Eğitim Felsefesi20023
EGT2320 Eğitimde Ahlak ve Etik20023
EGT2330 Özel Eğitim Ve Kaynaştırma20023
EGT2340 Eğitim Sosyolojisi20023
EGT2350 Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları20023
EGT2360 Eğitim Yönetimi20023
EGT2370 Eğitimde Siyasal Düşünceler20023
Alan Seçmeli (ALS) 1 Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
TRO2010 Türkçe Öğretimi Tarihi20025
TRO2020 Dil Edinimi20025
TRO2030 Türkçe Eğitiminde Kitle İletişim Araçları20025
Alan Seçmeli (ALS) 2 Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
TRO2040 Dil Eğitiminde Metin Seçimi20024
TRO2050 Metindilbilim20024
TRO2060 Tiyatro Ve Drama Uygulamaları20024
TRO2070 Eleştirel Okuma20024
TRO2080 Dil Eğitiminde Çevrim İçi Uygulamalar20024
TRO2090 İlk Gençlik Edebiyatı20024
TRO2110 Yaratıcı Yazma20024
TRO2120 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi20024
TRO2130 Anlam Bilimi20024
TRO2140 Türk Soylulara Türkiye Türkçesi Öğretimi20024
TRO2150 Çağdaş Türk Edebiyatı20024
TRO2160 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Uygulamalar20024
TRO2170 İlk Okuma Yazma Öğretimi20024
TRO2180 Dünya Edebiyatı20024
TRO2190 Oyunlarla Dil Öğretimi 20024
Üniversite Sosyal Seçmeli Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
TRO2281 Türk Dili Tarihi30033
EGT1022 Sosyal Antropoloji30033
EGT4041 Eğitim Yönetimi30033
EGT2031 İnsan Kaynakları Yönetimi30033
MTM3611 Matematik Tarihi 30033
BED3011 Basketbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED3041 Futbol ve Temel Hareket Öğretimi 30033
BED4031 Halk oyunları Temel Figür Eğitimi 30033
BED3051 Hentbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED3012 Korfbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED4022 Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi 30033
BED3042 Voleybolda Temel Teknik Eğitimi 30033
BED4032 Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi 30033
TRO2261 Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler30033
SNF2112 Türkiye Coğrafya ve Jeopolitiği30033
ISL2560 Halkla İlişkiler (İİBF)30033
ISL2710 Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma 30033
ISL2630 Takım Kurma ve Geliştirme30033
ISL2901 Doğrudan Pazarlama30033
ISL2760 İşletme Lojistiğinin Temelleri 30033
SBP2031 Şehir Ekonomisi30033
ITB2040 Ekonomi Politikaları ve Uygulamaları30033
ITB3330 Çevre ve Ekoloji 30033
ITB2090 Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları30033
ITB3150 Tarih ve Sinema30033
ITB3020 Felsefeye Giriş30033
ITB3040 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler30033
ITB3270 İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın30033
ILT1611 Fotoğraf Teknikleri 30033
ITB3260 Kültürel Çalışmalar ve Kimlik30033
ITB3420 Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı30033
ITB3210 Çağdaş Toplum ve İletişim30033
ITB3220 Modernite ve Tüketim Toplumu30033
ITB3130 Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih 30033
ITB2080 Toplumsal Dönüşüm Sürecinde Kadın 30033
ISL2170 Muhasebe Organizasyonu30033
ITB3010 Sosyoloji30033
ITB3550 İnsan Hakları 30033
ITB3560 Siyaset Felsefesi30033
ITB3570 Eğitim Felsefesi30033
ITB3390 Dünya Uygarlıkları30033
ITB2030 Bilim Felsefesi30033
ITB4100 Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler30033
ILT1621 Grafik Tasarım Araçları 30033
SBP2082 Şehir Sosyolojisi30033
SYP2192 Kültür Yönetimi ve Etkenleri 230033
SYP3241 Halkla İlişkiler (STF)30033
MIM1422 Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş 30033
MIM2421 Mimarlık Tarihi30033
MIM1412 Uygarlık tarihi30033
HRT2941 Haritacılık Bilim Tarihi30033
ITB2020 Bilim Tarihi30033
INS2462 Trafik Güvenliği30033
MDB4011 Almanca Dil Becerilerine Giriş30033
MDB4021 Almanca Dil Becerileri30033
MAK2100 Makine Teknolojisi Tarihi30033
ITB3250 Psikolojiye Giriş30033
ITB3360 Sanat Tarihi30033
MTP4760 16.yüzyıldan Günümüze İstanbulda Dans30033
GIM4101 Mühendislikte İnovasyon ve Girişimcilik30033
TDB4011 Etkili İletişim Ve Hazırlıksız Sunum Becerileri30033
TDB4031 Güzel Konuşma ve Diksiyon30033
TDB4041 Türk Öykü ve Romanı30033
ITB1680 Çok Sesli Müziğe Giriş30033
TDB4051 Akademik Türkçe30033
DNS1220 Beden Farkındalığı ve Nefes Teknikleri30033
DNS1240 Yoga ve Anatomi30033
GIM4151 İnovasyon ve Girişimcilik30033
ITB4040 Gönüllülük Çalışmaları30033
TDB4061 Yeditepe İstanbul30033
ISL1150 Kariyer Planlama 30033
KIM1052 Hayatın İçinde Kimya30033
CEV3333 Patent ve Ticarileşme30033
BED1013 Pilates Temel Eğitimi30033
MDB1016 Temel Arapça 230033
MDB1004 Temel İspanyolca 230033
MKT2201 Kişisel Farkındalık ve Gelişim30033
GRA2024 Sanal Evrene Giriş (Metaverse)30033
EUT2022 NFT'ye Giriş30033
MDB1001 Temel Fransızca 130033
MDB1003 Temel İspanyolca 130033
MDB1007 Temel İtalyanca 130033
MDB1009 Temel Yunanca 130033
MDB1011 Temel Çince 130033
MDB1013 Temel Japonca 130033
MDB1015 Temel Arapça 130033
MDB1017 Temel Farsça 130033
MDB1019 Temel Rusça 130033
SBP2020 Deprem ve Planlama30033
INS4910 Afet Bilgisi ve Farkındalığı30033
MDB1010 Temel Yunanca 230033
CEV3334 Çevre ve İnsan30033
MAT4279 Yükseköğretimde Temel Hak Ve Sorumluluklar30033
MDB1002 Temel Fransızca 230033
SBO1180 Türk Kültür Tarihi 30033
OKL2350 Beslenme ve Sağlık30033
RPD2000 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele30033
SBO1120 Türk Kültür Coğrafyası30033
TRO2730 Medya Okuryazarlığı30033
BTO1910 Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar30033
FBO2260 Sürdürülebilirlik ve Eğitim30033
IMO2150 Lineer Cebirde Kavramlar ve İspatlar30033
ING2350 İngilizce Akademik Yazma ve Sunum Becerileri30033
MDB1008 Temel İtalyanca 230033
SNF2210 Gençlik ve Eğitim30033
SBO1190 Masal ve Hikaye Anlatıcılığı30033
SBO1230 Çocuklarla Felsefe30033
SBO1240 Çevresel Vatandaşlık ve Eğitim30033

Ders & Program Çıktıları Matrisi

Program Çıktıları
Kodu Ders Adı12345678910
TRO1011Edebiyat Bilgi ve Kuramları 1111111111111111
TRO1031Türk Dil Bilgisi 11111111111111111
TRO1021Osmanlı Türkçesi 11111111111111111
EGT1051Eğitime Giriş1111111111111111
EGT1070Türk Eğitim Tarihi11111111--111111
MDB1091İngilizce 11111111111111111
TRO1041Kültür Ve Dil1111111111------
TRO1042Türk Dil Bilgisi 21111111111111111
TRO1022Dil Eğitiminin Temel Kavramları1111111111111111
TRO1032Osmanlı Türkçesi 21111111111111111
EGT1030Eğitim Psikolojisi1111111111111111
EGT1040Eğitimde Araştırma Yöntemleri1111111111111111
TRO1012Ses Eğitimi Ve Diksiyon1111111111------
MDB1092İngilizce 21111111111111111
TRO2031Türk Halk Edebiyatı 11111111111111111
TRO2041Yeni Türk Edebiyatı 11111111111111111
TRO2061Türk Dil Bilgisi 31111111111111111
TRO2021Çocuk Edebiyatı1111111111111111
TRO2011Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları 11111111111111111
TRO2051Eski Türk Edebiyatı 11111111111111111
EGT2040Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi1111111111111111
ALS1-2GAlan Seçmeli 1-111111111--111111
USS-2GÜniversite Sosyal Seçmeli 111111111--111111
EGT2010Öğretim İlke ve Yöntemleri11111111--111111
TRO2032Türk Halk Edebiyatı 21111111111111111
TRO2052Eski Türk Edebiyatı 21111111111111111
TRO2042Yeni Türk Edebiyatı 21111111111111111
TRO2062Türk Dil Bilgisi 41111111111111111
TRO2022Kelime Öğretimi1111111111------
ALS2-2BAlan Seçmeli 2-111111111--111111
MES-2BMesleki Seçmeli 211111111--111111
MES-2BMesleki Seçmeli 111111111--111111
TRO3011Okuma Eğitimi1111111111111111
TRO3021Dinleme Egitimi1111111111111111
EGT3010Sınıf Yönetimi1111111111111111
TRO3031Genel Dil Bilimi1111111111111111
TRO3041Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi 11111111111111111
TRO3051Türkçe Eğitiminde Etkinlik ve Materyal Tasarımı1111111111------
MES-3GMesleki Seçmeli 311111111--111111
USS-3GÜniversite Sosyal Seçmeli 211111111--111111
ALS2-3GAlan Seçmeli 2-211111111--111111
TRO3022Konuşma Eğitimi1111111111111111
TRO3012Yazma Eğitimi1111111111111111
TRO3052Dil Bilgisi Öğretimi1111111111111111
EGT3050Program Okuryazarlığı1111111111------
MES-3BMesleki Seçmeli 411111111--111111
ALS2-3BAlan Seçmeli 2-411111111--------
ALS2-3BAlan Seçmeli 2-311111111--------
EGT2770Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme1111111111111111
TRO4021Topluma Hizmet Uygulamaları1111111111111111
TRO4011Öğretmenlik Uygulaması 11111111111111111
ALS2-4GAlan Seçmeli 2-511111111--------
ALS2-4GAlan Seçmeli 2-611111111--111111
TRO4012Öğretmenlik Uygulaması 21111111111111111
EGT4010Okullarda Rehberlik1111111111111111
TRO4032Yurt Dışında Yaşayan Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi11111111--------
TRO4022Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri1111111111------
MES-4BMesleki Seçmeli 511111111--111111
ALS2-4BAlan Seçmeli 2-711111111--111111
USS-4BÜniversite Sosyal Seçmeli 411111111--111111
EGT2330Özel Eğitim Ve Kaynaştırma1111111111111111
EGT2310Eğitim Felsefesi1111111111111111
EGT2340Eğitim Sosyolojisi1111111111111111
EGT2320Eğitimde Ahlak ve Etik1111111111111111
EGT2050Çocuk Psikolojisi111111-111------
EGT2220Eğitim Hukuku-111111111------
EGT2060Eğitim Antropolojisi11111111--------
EGT2070Eğitimde Drama11111111--------
EGT2230Eğitimde Program Dışı Etkinlikler11111111--------
EGT2200Eğitimde Proje Hazırlama11111111--------
EGT2150Eleştirel ve Analitik Düşünme1111111111------
EGT2250Kapsayıcı Eğitim1111111111------
EGT2090Karakter ve Değer Eğitimi111111111-------
EGT2100Karşılaştırmalı Eğitim1111111111------
EGT2170Mikro Öğretim11111111-1------
EGT2110Müze Eğitimi11111111--------
EGT2120Okul Dışı Öğrenme Ortamları11111111--------
EGT2240Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim11111111--------
EGT2270Bilim ve Araştırma Etiği11111111-1------
RPD2000 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele11111111--------
OKL2350Beslenme ve Sağlık11111111--------
FBO2010Bilim Tarihi ve Felsefesi11111111-1------
SBO2010Ekonomi ve Girişimcilik1111111111------
SNF2070Geleneksel Türk El Sanatları1111111111------
SBO2110İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi1111111111------
TRO2840İnsan İlişkileri ve İletişim11111111--------
PDR2270Kariyer Planlama ve Geliştirme1111111111------
ING2170Mesleki İngilizce11111111--------
SNF2050Sanat ve Estetik1111111111------
SNF2080Türk Halk Oyunları1111111111------
TRO2860Türk İşaret Dili11111111--------
SNF2090Türk Musikisi1111111111------
SBO2310Türk Sanatı Tarihi1111111111------
SBO2270Osmanlı Türkçesine Giriş1111111111------
SBO2930Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı11111111--------
SBO2920Zeka ve Akıl Oyunları11111111--------
TRO2020Dil Edinimi1111111111------
TRO2010Türkçe Öğretimi Tarihi1111111111------
TRO1912Edebiyat Bilgi ve Kuramları 21111111111111111
ATA1041Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1111111111111111111111
BTO1820Bilişim Teknolojileri1111111111111111-----
TRO1901Türk Dili 111111111-1111111-----
ATA1042 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 21111111111111111-----
TRO1902Türk Dili 21111111111111111-----
BTO1810Öğretim Teknolojileri1111111111111111-----
EGT2130Açık ve Uzaktan Eğitim111111111------------
EGT2210Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu11111111-------------
EGT2160Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi11111111-1-----------
EGT2180Öğrenme Güçlüğü11111111-------------
EGT2190Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama11111111-------------
EGT2260Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme1111111111-----------
TRO2820Türkçe Öğretiminde Sınav Hazırlama Ve Değerlendirme1111111111-----------
TRO2730Medya Okuryazarlığı1111111111-----------
TRO2902Türkçe Öğretim Programları1111111111111111-----
TRO2060Tiyatro Ve Drama Uygulamaları1111111111111111-----
TRO2130Anlam Bilimi1111111111-----------
TRO2050Metindilbilim1111111111111111-----
TRO2180Dünya Edebiyatı1111111111111111-----
TRO2070Eleştirel Okuma1111111111-----------
TRO2110Yaratıcı Yazma1111111111-----------
TRO2170İlk Okuma Yazma Öğretimi1111111111-----------
TRO2120Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi1111111111-----------

Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi

BİLGİBECERİLERYETKİNLİKLER
KuramsalUygulamalıKavramsal/BilişselUygulamalıBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliğiÖğrenme Yetkinliğiİletişim ve Sosyal YetkinlikAlana Özgü Yetkinlik
PÇ-1XXXX
PÇ-2XXXXXXXX
PÇ-3XXXXXXXX
PÇ-4XXXXXXXX
PÇ-5XXXXXXX
PÇ-6XXXXXXXX
PÇ-7XXXXXX
PÇ-8XXXXX
PÇ-9XXXXXXX
PÇ-10XXXXXXX