| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal ve Siyasal Hareketler | ITB5192 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD İnsan ve Toplum Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Muhammed Fazıl Baş |
| Dersi Veren(ler) | Muhammed Fazıl Baş |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, lisansüstü öğrencilerinin toplumsal ve siyasal hareketleri tarihsel sosyolojik bir perspektifte analiz edebilmelerini sağlamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Modern toplumun oluşum sürecini dikkate alarak toplumsal ve siyasal hareketleri kavramsal düzeyde tanımlamaya çalışmak; tarihsel gelişim süreci içinde toplumsal hareketlerin farklılaşma süreçlerini incelemek; toplumsal hareketlerin gelişimini etkileyen unsurları değerlendirmek. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler sosyal ve siyasal hareketler literatürüne hakim olur
- Öğrenciler sosyal ve siyasal hareketleri teorik ve tarihsel boyutları ile öğrenir
- Öğrenciler sosyal ve siyasal hareketlerin modern toplumun diğer boyutlarına etkisini tartışır
- Öğrenciler farklı toplumlardaki sosyal ve siyasal hareketler örneklerine aşina olur
- Öğrenciler sosyal ve siyasal hareketler alanında araştırma yürütmeye hazır hale gelir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal ve siyasal hareketler üzerine kavramsal bir giriş | - |
| 2 | Toplumsal hareketlerin tarihi: 18. ve 19. yüzyıl | Tilly, Castaneda, Wood chp. 1.1, 1.2., 1.3 |
| 3 | Toplumsal hareketlerin tarihi: 20. yüzyıl | Tilly, Castaneda, Wood chp. 1.4, 1.5. |
| 4 | Çıkar merkezli hareketlerden kimlik merkezli hareketlere | Arrighi, Hopkins, Wallerstein chp. 3, 4, 5 |
| 5 | Toplumsal yapı ve toplumsal hareketler | Della Porta, Diani chp. 2. |
| 6 | Kültür ve eylem: toplumsal hareketlerde sembolik boyut | Della Porta, Diani chp. 3 |
| 7 | Toplumsal hareketlere kimler katılıyor? | Goodwin, Jasper chp. 3 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Toplumsal hareketlerde eylem biçimleri | Della Porta, Diani chp. 7 |
| 10 | Toplumsal hareketler ve iletişim | Della Porta, Diani chp. 5 |
| 11 | Toplumsal hareketler toplumu ne derecede etkiliyor? | Goodwin, Jasper chp. 10 |
| 12 | Türkiye'de toplumsal hareketler | Alper & Şimşek |
| 13 | Öğrenci sunumları | - |
| 14 | Öğrenci sunumları | - |
| 15 | Toplumsal ve siyasi hareketlerin geleceği | Tilly, Castaneda, Wood chp. 1.7 |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 30 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 36 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 28 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|