| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarih, Anlatı, Söylem | ITB6120 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD Kültürel Çalışmalar Doktora Programı (İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Tarihyazımının amacını günümüz ve gelecek nesiller için amacını analiz etmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Tarih yazımının tarihine gözden geçirmek ve özel olarak da eserlerin toplum, kültür ve siyaset üzerindeki etkisine yoğunlaşmak. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, tarihyazımının zaman içinde nasıl geliştiğine dair bir anlayış geliştireceklerdir.
- Öğrenciler tarihyazımına karşı eleştirel bir yaklaşım geliştireceklerdir.
- Öğrenciler tarihyazımının toplumu nasıl etkilediğine dair bir anlayış geliştireceklerdir.
- Öğrenciler, tarihyazımının bilgi birikimini ve söylem oluşumunu nasıl etkilediğine dair eleştirel bir anlayış geliştireceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Yok |
| 2 | Tarih yazım biçimleri | Ders metninin ilgili bölümü |
| 3 | Tarihsel Kaynaklar | Ders metninin ilgili bölümü |
| 4 | Söylem Türleri | Ders metninin ilgili bölümü |
| 5 | Söylemsel Oluşumlar | Ders metninin ilgili bölümü |
| 6 | Kavramların Oluşumu | Ders metninin ilgili bölümü |
| 7 | Stratejilerin Oluşumu | Ders metninin ilgili bölümü |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Nadirlik, Dışsallık ve Birikim | Ders metninin ilgili bölümü |
| 10 | Tarihsel a priori | Ders metninin ilgili bölümü |
| 11 | Mitler | Ders metninin ilgili bölümü |
| 12 | Arkeoloji ve Fikirlerin Tarih | Ders metninin ilgili bölümü |
| 13 | Çelişkiler | Ders metninin ilgili bölümü |
| 14 | Karşılaştırmalı Olgular | Ders metninin ilgili bölümü |
| 15 | Değişim ve Dönüşüm | Ders metninin ilgili bölümü |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | ||
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|