Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Felsefesi | ITB3570 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Süleyman DOĞAN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Türkiye’de eğitim ve öğretimle ilgili eğitim sisteminde yapılması gereken işlerin metodik bir yolla öğretilmesini amaçlamaktadır |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim Felsefesi eğitim ve öğretimde kullanılan kavram, deyim, kabul ve benzeri hususların etraflıca aydınlatılması ve sahadaki yanlış anlayış ve hataların ayıklanmasıdır. Eğitim ve öğretimde başvurulan metotların günümüz gelişmesi açısından analiz ve geçerliğinin tayini gerçek manada eğitim felsefesiyle mümkün olmaktadır. Türk eğitim sisteminin etkilendiği felsefeler ele alınarak, eğitim akımlarına göre hedef-davranış, içerik, eğitim ve sınama durumları örneklerle açıklanacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler eğitime akademik bakış açılarını öğrenir
- Öğrenciler eğitim ile felsefe arasındaki ilişkiyi kavrar
- Öğrenciler sosyal bilimin eğitim felsefesine katkısını irdeler
- Öğrenciler akademik rapor hazırlamayı öğrenir
- Öğrenciler eğitim terminolojisini öğrenir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve felsefe kavramları ve eğitim felsefesi konusu | Ders kitabının ilgili bölümü |
2 | Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkiler | Ders kitabının ilgili bölümü |
3 | Felsefenin alanları | Ders kitabının ilgili bölümü |
4 | Ontoloji (Varlık Felsefesi) | Ders kitabının ilgili bölümü |
5 | Epistemoloji (Bilgi Felsefesi) | Ders kitabının ilgili bölümü |
6 | Aksiyoloji (Değerler Felsefesi) | Ders kitabının ilgili bölümü |
7 | Realizm | Ders kitabının ilgili bölümü |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Pragmatizm | Ders kitabının ilgili bölümü |
10 | Pragmatizm | Ders kitabının ilgili bölümü |
11 | Eğitim Akımları | Ders kitabının ilgili bölümü |
12 | İlerlemecilik (Progressivism) | Ders kitabının ilgili bölümü |
13 | Esasilik (Essentialism) | Ders kitabının ilgili bölümü |
14 | Daimicilik (Prennialism) | Ders kitabının ilgili bölümü |
15 | Yeniden Kurmacılık (Re-constructionism) | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|