Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilim Felsefesi | ITB2030 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Sait Özervarlı |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bir kültür formu ve bilgisel etkinlik olarak bilim konusunda bir kavrayış geliştirmek, bilim felsefesinin ana problemlerini ve bunlara yönelik çözüm denemelerini tanıtmak ve öğrencinin bu problemlere eleştirel bir gözle yönelmesini sağlamak hedeflenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilim felsefesinin Antik Yunan'dan Ortaçağ İslam Dünyası'na, oradan da modern Batı dünyasına uzanan serüveni tarihsel olarak ele alındıktan sonra, modern dönemde bilim felsefesinin öne çıkan temel problemlerli, önemli filozoflar ve eserleri üzerinden tartışılacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bilim felsefesi metinlerine aşinalık kazanır
- Öğrenciler görüşleri anlaşılır bir şekilde sunma yeteneğini kazanır.
- Öğrenciler mantıksal argümantasyon kurma yeteneği kazanır
- Öğrenciler felsefi bakış açısını öğrenir
- Öğrenciler bilim tarihi ve felsefesinin önemini anlar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antik Yunan’da Bilim | Ders kitapları / İlgili bölüm |
2 | Ortaçağ İslam Dünyasında Bilim | Ders kitapları / İlgili bölüm |
3 | Ortaçağ Avrupasında Bilim | Ders kitapları / İlgili bölüm |
4 | Bilimsel Devrim (Kopernik’ten Newton’a) | Ders kitapları / İlgili bölüm |
5 | Modern Bilim (Mikrodan Makroya) | Ders kitapları / İlgili bölüm |
6 | Realizm ve Araçsalcılık | Ders kitapları / İlgili bölüm |
7 | Tümevarım Sorunu | Ders kitapları / İlgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Vize | Ders kitapları / İlgili bölümler |
10 | Thomas Kuhn ve Paradigma | Ders kitapları / İlgili bölüm |
11 | Popper ve Kuhn’a Eleştiriler | Ders kitapları / İlgili bölüm |
12 | Imre Lakatos ve Araştırma Programları | Ders kitapları / İlgili bölüm |
13 | Althusser--Feyerabend | Ders kitapları / İlgili bölüm |
14 | Modern Bilim-Felsefe-Din İlişkisi | Ders kitapları / İlgili bölüm |
15 | Modern Bilim-Felsefe-Din İlişkisi | Ders kitapları / İlgili bölümler |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|