Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | ITB4100 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Yusuf ÖZ |
Dersi Veren(ler) | A. Teyfur Erdoğdu, Yusuf ÖZ, Mehmet Sait Özervarlı, Neşet TOKU, Süleyman DOĞAN, Kerem KARAOSMANOĞLU, Nalan TURNA, Mahmut ERBAY, Setenay Nil DOĞAN, Caner TASLAMAN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Günümüz toplumsal yapısı içinde çokça kullanılan kavramların – modern, global, evrensel, liberalizm, sekülerizm, ulus-devlet gibi – tarihsel ve bölgelere göre ortaya çıkışları, değişimleri, bunların öngördüğü yapıların tezatlıkları ve toplumlarda yarattığı sorunları birbiri ile ilişkili olarak eleştirici ve analitik bir yaklaşımla anlamak ve sorgulamak için gerekli alt yapının asgari düzeyde sağlanması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Feodal dönemden günümüze batı medeniyetinin gelişim sürecinin kendi içindeki tarihsel dönüşümü ve analizi, ayrıca günümüz toplumlarıyla kurulacak bağlantılar ve karşılaştırmalı analizler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler toplumsal ve tarihsel süreçler hakkında bilgi sahibi olur
- Öğrenciler içinde bulunduğumuz tarihi ve kültürü daha geniş bir perspektiften ve batı medeniyeti ile karşılaştırmalı olarak analiz ederek anlar
- Öğrenciler tarihe çok daha derinlikli bir bakışla bakabilmeyi öğrenir
- Öğrenciler akademik dili kullanmayı öğrenir
- Öğrenciler tarihsel gelişimi diğer örneklerle karşılaştırarak öğrenir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
2 | Feodalizmin sonu ve erken modern dönem | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
3 | Avrupa’da Rönesans ve Reformasyon | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
4 | Coğrafi keşifler, merkantalizm ve fiyat devrimi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
5 | Merkezileşme, Modern Devletin Doğuşu | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
6 | Aydınlanma ve bilimsel devrim | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
7 | Fransız devrimi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Endüstri devrimi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
10 | Ulusların oluşumu, milliyetçilik, sömürgecilik ve emperyalizm | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
11 | Sömürgecilik ve emperyalizm | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
12 | İmparatorlukların dağılması, sosyalizm ve Ekim devrimi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
13 | İki dünya savaşı ve savaş arası dönem | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
14 | Osmanlı’da modernleşme hareketleri ve cumhuriyetin kuruluşu | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
15 | Soğuk savaş ve küreselleşme | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|