| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarih-Felsefe İlişkisinin Temel Metinleri | FEL5107 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD Felsefe Tezli Yüksek Lisans Programı  | 
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | A. Teyfur Erdoğdu | 
| Dersi Veren(ler) | A. Teyfur Erdoğdu | 
| Asistan(lar)ı | Çağrı Taşgetiren | 
| Dersin Amacı | Felsefe disiplininde yetişmek ve çalışma yapmak isteyen öğrencilere tarihin ne olduğu ve onlara nasıl bir kullanım alanı sunduğunu ve ondan felsefe disiplini için faydalanma yollarını gösteren metinleri okutmak. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Felsefe-tarih-bilim üçgeninde tarih-felsefe ilişkisi hakkındaki geçmişten günümüze nazariyeler ve yaklaşımların yer aldığı metinler. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
  | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin tarih disiplininden ve tarihyazıcılığındaki gelişmelerden haberdar olmasını sağlanacaktır.
 - Öğrencilerin uzmanlaşacakları felsefe disiplininde tarihsel yöntemin sağlayacağı katkıyı kazandırılacaktır.
 - Öğrencilerin kendi disiplinlerine tarihsellik boyutunu ekleyerek bakış açısı elde etmelerine yardım edilecektir.
 - Öğrenciler metod tartışmalarındaki terminolojiye vakıf olur.
 - Öğrenciler kendi çalışmalarını mevcut akademi literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi öğrenir.
 
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Sokrat, Eflatun ve Aristo, Poetics./ Introduction: Socrates, Platon and Aristoteles, Poetics. | Ders kitabından ilgili bölüm | 
| 2 | İbn Haldun, Mukaddime, 1377. | Ders kitabından ilgili bölüm | 
| 3 | Jean Bodin, Methodvs ad facilem historiarum cognitionem, 1595. | Ders kitabından ilgili bölüm | 
| 4 | Voltaire, Essai sur les mœurs et l'esprit des nations, 1756. | Ders kitabından ilgili bölüm | 
| 5 | Voltaire, La Philosophie de l'histoire, 1765 | Ders kitabından ilgili bölüm | 
| 6 | Johann Gottfried von Herder, Auch eine Philosophie der Geschichte zur Bildung der Menschheit, 1774. | Ders kitabından ilgili bölüm | 
| 7 | Emmanuel Kant, Was ist Aufklaerung?, 1784. | Ders kitabından ilgili bölüm | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | I. Arasınav | |
| 10 | Georg Wilhelm Friedrich Hegel, Die Vernunft in der Geschichte, 1837 & Vorlesungen über die Geschichte der Philosophie, 1840 | Ders kitabından ilgili bölüm | 
| 11 | Benedetto Croce, Teoria e storia della storiografia, 1917. | Ders kitabından ilgili bölüm | 
| 12 | Robin George Collingwood, The Idea of History, 1946 | Ders kitabından ilgili bölüm | 
| 13 | Paul Ricoeur, Histoire et Vérité, 1955. | Ders kitabından ilgili bölüm | 
| 14 | Robin George Collingwood, Essays in the Philosophy of History, 1965. | Ders kitabından ilgili bölüm | 
| 15 | Ahmed Cevdet Paşa, Tezakir. | Ders kitabından ilgili bölüm | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 15 | 
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 | 
| Final | 1 | 45 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 12 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|