| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilimlerde Tarihsel Analizler | ITB5105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD İnsan ve Toplum Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | A. Teyfur Erdoğdu |
| Dersi Veren(ler) | A. Teyfur Erdoğdu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Toplumsal bilim disiplinlerinde yetişmek ve çalışma yapmak isteyen öğrencilere tarihin nasıl bir kullanım alanı sunduğunu ve tarih disiplininden faydalanma yollarını göstermek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Toplumsal bilim disiplinlerinde sözkonusu tarihselci okulun etkisinin tarih yönteminin ortaya konarak incelenmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tarih disiplininden haberdar olmak, uzmanlaşacakları beşeri ve sosyal bilim disiplinlerinde tarihsel yöntemi kullanmak ve kendi disiplinlerine tarihsellik boyutunu ekleyerek bakış açısı kazanmak
- Kritik düşünceyi arttırmak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve Bilimlerin Ortaya Çıkışı | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 2 | Beşeri ve Toplumsal Bilimlerin Genel Tarifleri ve Doğa Bilimlerinden Farkları | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 3 | Beşeri ve Toplumsal Bilimler Farklılaşmasının Tarihçesi | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 4 | Beşeri ve Toplumsal Bilimlerde Bütünleşme Çabaları | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 5 | Tarihsel Yöntemin Toplumsal Bilim Yöntemlerinden Farkı | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 6 | Tarihsel Yöntem Nedir? Nasıl Kurulur? | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 7 | Tarihsel Yöntemin Toplumsal Bilimler Kullanımında Ortaya Çıkan Okullar | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Toplumsal Bilimlere Tarihsel Yaklaşıldığında İspat, Yorum ve Açıklama Sorunsalları | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 10 | Tarihte Delil ve Hermeneutics’in Mantığı | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 11 | Retorik ve Modernlik Sonrasının Toplumsal Bilimlerdeki Tarihsel Yaklaşıma Etkileri | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 12 | Toplumsal Bilimlerdeki Tarihsel Yaklaşımın Örneklerle Ele Alınması | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 13 | Tarihteki Süreklilik, Kesinti ve Değişimlerin, Tarihsel Yöntemi Kullanan Toplumsal Bilim Dallarına Etkisi | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 14 | Dünya-Düzeneği Bütüncül Tahlillerinde Zaman ve Mekan Sorunsalı | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 15 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | Ders kitapları |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|