| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişim Öğretim Programları | BTO3131 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının Bilişim Teknolojileri dersinin öğretim programını detaylı inceleyerek derslerinde kullanacakları yöntem, materyal, ölçme vb hususlarda farkındalık kazanarak öğretmenlik yeterliliklerini artırmaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; bilişim dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel bilişim dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademeler arasında bilişim dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: A1. Alan Bilgisi:Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: BİLGİ: 1. Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4. Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Öğrenme Yetkinliği: 1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste düz anlatım yöntemi uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde ödev, sunum, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- BT Öğretim programının işlevini söyler
- BT Öğretim programının içeriğini sıralar
- BT Öğretim programının alt öğrenme alanlarını ve kazanımlarını kavrar
- BT Öğretim programını diğer dersler ile kıyaslar
- BT Öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller ve ölçme değerlendirme yaklaşımı hakkında fikir sahibi olur
- Öğretmen yeterliliklerini kavrar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş ve tanıtım | NA |
| 2 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar | Kitap 1 okuma |
| 3 | Bilişim dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi | Kitap 1 okuma |
| 4 | Güncel bilişim dersi öğretim programının yaklaşımı | Kitap 2 okuma |
| 5 | Güncel bilişim dersi öğretim programının içeriği | http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar adresinden ders programını inceleme |
| 6 | Bilişim dersi öğretim programının geliştirmeyi amaçladığı beceriler | http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar adresinden ders programını inceleme |
| 7 | Bilişim dersi öğretim programının öğrenme ve alt öğrenme alanları | http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar adresinden ders programını inceleme |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Bilişim dersi öğretim programının kazanımlarının sınıflara göre dağılımı ve sınırları | http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar adresinden ders programını inceleme |
| 10 | Bilişim dersi öğretim programının diğer derslerle ilişkisi | Kitap 2 okuma |
| 11 | Bilişim dersi öğretim programında kademeler arası ilişkisi | Kitap 2 okuma |
| 12 | Bilişim dersi öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller | Kitap 3 okuma |
| 13 | Bilişim dersi öğretim programında ölçme değerlendirme yaklaşımı | Kitap 3okuma |
| 14 | Öğretmen yeterlilikleri | www.meb.gov.tr sitesi üzerinden araştırma yapma |
| 15 | NA | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 35 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|