| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Zeka ve Akıl Oyunları | SBO2920 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Şahin Oruç | 
| Asistan(lar)ı | Fatih Özdemir, Mehmet Umut Akbakla | 
| Dersin Amacı | Eğitimde öğrencilerin aktif ve üretken düşünmesini sağlayacak zeka ve akıl oyunlarını öğreterek uygulamalı ders örnekleri işlemektir | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Öğrencilerin strateji geliştirme, planlama, mantık yürütme-mantıksal bütünleme, görsel-uzamsal düşünme, yaratıcılık, dikkat – yoğunlaşma, hafıza ve bellek alanlarında gelişimini sağlayan, aynı zamanda; ileriyi görme, planlama yeteneklerini geliştirecek oyunlar(T Tangram Kare Tangram, Hızlı Bardaklar, Sumo Games,Othello,Reverse, Koridor Mangala, Halli Galli Junior, Tik Tak Boom, Dans Eden Tavuklar, Dünya) Öğreterek eğitimde uygulamalı örnekleri işlenecektir. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Oyunların kişilik ve zeka gelişimindeki ve eğitimdeki önemini kavrar
- Eğitim için faydalı zeka ve akıl oyunları belirler, oynamayı ve oynatmayı öğrenir
- Zekâ ve akıl oyunları tasarlamayı öğrenir
- Zekâ ve akıl oyunları tasarlar.
- Eğitime ilişkin zekâ ve akıl oyunları önerisinde bulunur
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Oyunlarla ilgili kuramsal bilgi verilir | |
| 2 | Oyunların kişilik gelişimindeki önemini kavrayıcı etkinlikler yapılır | |
| 3 | Oyunların zekâ gelişimindeki önemini kavrayıcı etkinlikler yapar | |
| 4 | Oyunların eğitimdeki önemini ilişkin bilgiler sunulur | |
| 5 | Eğitim için faydalı zeka ve akıl oyunları belirlenir | |
| 6 | T Tangram, Kare Tangram, Hızlı Bardaklar, Sumo Games oyunlar öğretilir | |
| 7 | Othello ,Reverse, Koridor Mangala, Halli oyunlar öğretilir | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Galli Junior Tik Tak Boom oyunları öğretilir | |
| 10 | Dans Eden Tavuklar, Dünya oyunları öğretilir | |
| 11 | Zekâ ve akıl oyunları tasarlamayı öğrenir | |
| 12 | Zekâ ve akıl oyunları tasarlar | |
| 13 | Eğitime ilişkin zekâ ve akıl oyunları önerisinde bulunur | |
| 14 | Ödev sunumları | |
| 15 | ||
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 13 | |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 10 | 20 | 
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 20 | 
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 | 
| Final | 1 | 20 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 13 | 1 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        