| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Medya Okuryazarlığı | BTO2320 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilere internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı odaklı medya okuryazarlığı kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | 1: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. 2: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. 3: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İnternet ve sosyal medyanın nasıl bilinçli kullanılacağını anlar
- Algı yönetimini anlar
- Medya ve internete yönelik hukuki hakları ve sorumlulukları bilir
- Medyanın kültür üzerindeki etkilerini analiz eder
- Bilgi okuryazarlığı kavramını bilir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı Okuryazarlık kavramı | |
| 2 | Bilgi okuryazarlığı Okuryazarlık türleri | Kaynaklardan ilgili okumalar |
| 3 | İnternet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri | Kaynaklardan ilgili okumalar |
| 4 | Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri | Kaynaklardan ilgili okumalar |
| 5 | Bilgi yayma ve yanıltma gücü Haber yayma gücü | Kaynaklardan ilgili okumalar |
| 6 | Bilgi yayma ve yanıltma gücü Medya ve algı yönetimi | Kaynaklardan ilgili okumalar |
| 7 | Medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar Telif hakkı, Kişilik hakkı, Bilgi gizliliği, Gizlilik ihlali | Kaynaklardan ilgili okumalar |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Vize sınavı | Ödev4 |
| 10 | Medyada dil kullanımı | Kaynaklardan ilgili okumalar |
| 11 | Haberlerin değeri ve nitelik analizi | Kaynaklardan ilgili okumalar |
| 12 | Popüler kültür | Kaynaklardan ilgili okumalar |
| 13 | Medyada kadın ve erkek rolleri | Kaynaklardan ilgili okumalar |
| 14 | Tüketim kültürü ve reklamlar Medyada stereotipleştirme | Kaynaklardan ilgili okumalar |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | PowerPoint hazırlama |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 40 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 13 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 26 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 39 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | 1: Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 2: Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3: Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|---|