| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı | BTO2071 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Tuba Uğraş |
| Dersi Veren(ler) | Tuba Uğraş |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Dersin temel amacı; öğretmen adaylarının, eğitici yazılım geliştirmede kullanılabilecekleri çoklu ortam yazılımı kullanma becerilerinin geliştirilmesi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Çoklu ortam uygulama geliştirme ortamları; ekran tasarımı ilkeleri; yazılımda canlandırma ve hareket; yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin ekleme; ses ve gerçek zamanlı filmleri ekleme; kullanıcı etkileşimi; geri bildirim teknikleri; çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı; ekran tasarımı ve düzenleme; çoklu ortam uygulamaları geliştirme; çoklu ortam yazılımlarını paketleme ve yayınlama; çoklu ortam uygulamalarını değerlendirme. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. • B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. • C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Beceriler (Kuramsal & Uygulamalı) 5. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2. Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. • Öğrenme Yetkinliği 1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. • İletişim ve Sosyal Yetkinlik 7. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, gösterip yaptırma ve proje-tabanlı öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ödev, proje, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel çoklu ortam kavramlarını bilir
- Çoklu ortam tasarımı ile ilgili temel ilkeleri bilir
- Çoklu ortam tasarım sürecini bilir
- Çoklu ortam öğrenme ilkelerine uygun öğrenme materyalleri üretir
- Çoklu ortam öğrenme materyallerini değerlendirir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş, Temel kavramlar | |
| 2 | Articulate Storyline: Ekran tasarımı | Ödev: Hafta 2 |
| 3 | Articulate Storyline: Ekran tasarımı, İçerik, Etkileşimli içerik | Ödev: Hafta 3 |
| 4 | Articulate Storyline: Ekran tasarımı, İçerik, Etkileşimli içerik | Ödev: Hafta 4 |
| 5 | Articulate Storyline: Ekran tasarımı, İçerik, Etkileşimli içerik | Ödev: Hafta 5 |
| 6 | Çoklu ortam tasarımı ve geliştirme, Çoklu ortam tasarımı ve geliştirme süreci, Storyboard, Temel tasarım ilkeleri, Çoklu ortam tasarım ilkeleri, Çoklu ortam öğrenme ilkeleri | |
| 7 | Articulate Storyline: Ekran tasarımı, İçerik, Etkileşimli içerik | Ödev: Hafta 7 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Articulate Storyline: Ekran tasarımı, İçerik, Etkileşimli içerik | Ödev: Hafta 9 |
| 10 | Articulate Storyline: Ekran tasarımı, İçerik, Etkileşimli içerik | Ödev: Hafta 10 |
| 11 | Articulate Storyline: Ekran tasarımı, İçerik, Etkileşimli içerik | Ödev: Hafta 11 |
| 12 | Articulate Storyline: Ekran tasarımı, İçerik, Etkileşimli içerik, Ses | Ödev: Hafta 12 |
| 13 | Articulate Storyline: Ekran tasarımı, İçerik, Etkileşimli içerik, Ses, Testler, Yayınlama | Ödev: Hafta 13 |
| 14 | Ders değerlendirme ve özet | - |
| 15 | XML belgesi ilişkileri | Ders içeriklerinin okunması. |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 8 | 40 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 0 | 0 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 8 | 3 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|