| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Yazılımı Tasarımı ve Değerlendirme | BTO2120 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Tuba Uğraş |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Ders yazılımı geliştirme aşamalarını öğrenerek, nitelikli bir yazılımda/web sayfasında bulunması gereken ilkeleri dikkate alarak bir yazılım/öğretimsel web sayfası örneği geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar; farklı öğrenme ihtiyaçlarına yönelik yazılım çeşitlerinin özellikleri; bir yazılım geliştirme sürecinin aşamaları; yazılım geliştirme süreci ve öğretim tasarımı ilişkisi; öğretim tasarımı aşamalarına uygun yazılım geliştirme; yazılım senaryosu geliştirme; yazılım için arayüz tasarımı; geliştirilen yazılımı uygulama, değerlendirme. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: Mesleki Bilgi • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. Mesleki Beceri B1.Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. Tutum ve Değerler C2. Öğrenciye Yaklaşım: Öğrencilerin gelişimini destekleyici tutum sergiler. C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Beceriler (Kuramsal & Uygulamalı) 5. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2. Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. Öğrenme Yetkinliği 1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. • İletişim ve Sosyal Yetkinlik 7. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, gösterip yaptırma, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ödev, proje, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim yazılımı geliştirme süreci ile ilgili temel kavramları açıklar.
- Eğitim yazılımı geliştirme süreci ve Öğretim Tasarımı ilişkisini açıklar.
- Öğretim Tasarım ilkelerine uygun bir yazılım senaryosu geliştirir.
- Geliştirilen senaryonun yazılımını yapar ve yazılımları uygular.
- Uygulanan yazılımı değerlendirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş | Konular, ders sorumlusu ile öğrencilerin tartışmaları ile işlenecek |
| 2 | BDÖ Ortamının Başarısını Etkileyen Faktörler ve Temel Kavramlar | Öğrenme kuramları ile yazılımlar arasındaki ilişkiyi tartışmak üzere hazırlıklı geliniz. |
| 3 | Ders Yazılımları/Öğrenme Nesneleri ve Temel Öğrenme Kuramları | Yazılım ya da öğrenme nesnesi örnekleri ile sınıfa geliniz |
| 4 | Birebir/Tekrar Alıştırma/Benzetim Amaçlı yazılımlar | Yazılım ya da öğrenme nesnesi örnekleri ile sınıfa geliniz. |
| 5 | Problem Çözme/Eğitlence/Sunum yazılımları | Yazılım geliştirecek olan ekiplerin oluşturulması/görev dağılımı/çalışılacak olan alanın saptanması |
| 6 | Yazılım/Öğrenem nesnesi geliştirme. Ekibin oluşturulması/Alan ve düzeyin belirlenmesi/Hedeflerin saptanmasınde dikkat edilecek noktalar | Yazılım ekibi haftalık çalışmanızı yaparak sınıfa tartışmak üzere geliniz |
| 7 | İçeriğin düzenlenemsinde/Öğretme stratejilerinin saptanmasındadikkat edilecek noktalar | Yazılım ekibi haftalık çalışmalarınızı yaparak sınıfa tartışmak üzere geliniz. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Ekran Tasarımı:Görsel Algı Özellikleri | Yazılım ekibi hftlık çalışmasınızı yaparak sınıfa tartışmak üzere gelin |
| 10 | Yazılımın değerlendirilmesi süreci | Her grubun kendi geliştirdikleri yazılımlara yönelik öğrenci değerlendirme formu geliştirmesi |
| 11 | Nitelikli bir yazılımda bulunması gereken özellikler | Gruplar tarafından geliştirilen yazılımların okullarda uygulamasının gerçekleştirilmesi |
| 12 | Davetli Uzman:TEGV Bilgi Benim işim e-materyallerinni geliştirilme süreci - Davetli Uzman: E-nocta/bilgi kurdu yazılım geliştirme süreci | Gruplar tarafından geliştirilen yazılımların okullarda uygulamasının gerçekleştirilmesi |
| 13 | Grupların Yazılım sunumları | Sınıf Değerlendirmesi |
| 14 | Grupların Yazılım sunumları | Sınıf değerlendirmesi |
| 15 | Grupların Yazılım sunumları | sınıf değerlendirmesi |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 40 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 20 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|