Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Yöneylem AraştırmasıMTM450136300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMatematik Mühendisliği Bölümü
Dersin KoordinatörüHale Gonce Köçken
Dersi Veren(ler)Hale Gonce Köçken, Gökhan GÖKSU
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıVerilecek kararlarda en iyi sonucu elde etmek için geliştirilmiş kantitatif modelleri ele almak, gerçek hayatta karşılaşılan uygulama alanlarını göstermek ve çözüm yöntemlerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiTanımı ve tarihsel gelişimi. Karar teorisi ve karar modelleri. Tamsayılı Lineer Programlama. Şebeke (Network) Analizleri: Maksimum akış,En kısa yol ve Minimal yayılma problemleri. PERT-CPM ile proje programlama. Stok (envanter) modelleri. Kuyruk (bekleme hattı) modelleri. Markov zinciri ve analizleri. Dinamik Programlama. Geometrik Programlama.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ders Kitabı: 1. Hamdy A. Taha. 2006. Operations Research: An Introduction (8th Edition). Prentice-Hall, Inc., Upper Saddle River, NJ, USA. 2. H.A.Taha, Çeviren ve Uyarlayanlar: Ş. Alp Baray, Şakir Esnaf, Yöneylem Araştırması, 6. Basımdan Çeviri, Literatür Yayınevi. 3. Mehmet Ahlatçıoğlu, Fatma Tiryaki, Kantitatif Karar Verme Teknikleri, YTÜ Yayın No: YTÜ.FE.DK-98.0349, İstanbul-1998 4. Frederick S. Hillier, Gerald J. Lieberman, Introduction to Operations Research 9e, McGraw Hill, 2009.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Optimal karar verme gereği olan her alanda mevcut bilginin en verimli şekilde kullanılmasını tesis eder.
  2. Karar vermede karşılaşılan bir problemi formüle etme, matematik modelini kurma, modelden çözümünü elde etme, modeli ve çözümünü kontrol etme, değerlendirme, gerekirse değişiklikler yapma, ve nihayet, elde edilen çözümü uygulama bilgi ve becerisini kazandırır.
  3. Ele alınan sistemlerin ya da problemlerin çoğunun fiziki, biyolojik, psikolojik, sosyal, ekonomik ve mühendislik cephelerinin bulunması nedeniyle de grup halinde çalışma fikrini ve becerisini verir.
  4. Matematiksel programlama hakkında temel bilgi edindirir.
  5. Öğrenciler kendi araştırmalarında veya uygulamalarında kullanmak için gerekli yöntemleri öğrenirler.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Değerlendirme Sistemi

AKTS İşyükü Tablosu

Diğer NotlarYok