| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Mühendisliğinde Tasarım Uygulamaları | MTM4511 | 2 | 8 | 1 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Fatih Taşçı |
| Dersi Veren(ler) | Fatih Taşçı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencinin almış olduğu formasyonu uygulayacağı projeleri yönetmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Her matematik mühendisliği tasarım uygulaması projesi en fazla 3 öğrenciye verilir. Öğrenciye araştırma konusu verilir. Kaynak araştırması yapması beklenir. Yapılan araştırma proje şeklinde teslim edilir. Danışman öğretim üyesi onayından sonra bölüm başkanlığının hazırladığı program çerçevesinde danışmana sunum yapılır. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler matematiksel düşünme, tanımlama ve analiz yapma becerilerini kazanırlar.
- Öğrenciler matematik bilgilerini kullanma, matematiksel model kurma ve çözme becerilerini kazanırlar.
- Öğrenciler mühendislik matematiği için alt yapı oluşturma becerilerini kazanırlar.
- Öğrenciler disiplinler arası takım çalışmalarında etkin rol alma becerilerini kazanırlar.
- Bilimsel araştırma yapma ve sunma becerisi kazanırlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Danışman, öğrenci(ler)e matematik mühendisliği tasarım uygulaması projesi hazırlama, yazma, sunma süreçleri ve etik hakkında bilgi verir. Öğrenci(ler) proje konusu hakkında kaynak araştırmasına yönlendirilir. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 2 | Taranan kaynaklar değerlendirilir. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 3 | Araştırma süreci denetlenir. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 4 | Araştırma süreci denetlenir. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 5 | Konu hakkında edinilen bilgi denetlenir. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 6 | Ara sunum yapılır. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 7 | Proje konusuna yapılabilecek katkılar belirlenir. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Proje konusunda yapılabilecek uygulamaya yönelik düşünceler paylaşılıp, çalışmaya yön verilir. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 10 | Proje uygulamasının modeli kurulur. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 11 | Proje uygulama süreci denetlenir. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 12 | Proje uygulama süreci denetlenir. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 13 | Proje uygulama sonuçları denetlenir, Kurallara uygun yazım süreci başlar. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 14 | Yazım süreci sonlanır. Danışman onayına sunulur. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 12 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 9 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 9 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|