| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| İnşaat Mühendisliğinde Sistem Analizi | INS3452 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce)  | 
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnşaat Mühendisliği Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | İsmail Şahin | 
| Dersi Veren(ler) | İsmail Şahin | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | İnşaat mühendisliği sistemlerinin analizine ve tasarımına yönelik bütünsel bir yaklaşım geliştirmek. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Sistem tanımı ve inşaat mühendisliği sistemleri / Problem çözme/karar verme süreci ve sistem yaklaşımı / Mühendislik yapılarının planlama-tasarım-yapım-işletme süreçlerine sistem yaklaşımı / Matematik model kurma ve model bileşenleri / Klasik optimizasyon ve doğrusal programlama / Doğrusal programlama modelinin grafik çözümü / Duyarlılık Analizi: Grafik yöntem / Doğrusal programlama modelinin analitik çözümü: simplex yöntemi - I / Doğrusal programlama modelinin analitik çözümü: simplex yöntemi - II / Tamsayılı Programlama / Bazı ağ (şebeke) problemleri ve doğrusal programlama modeli / Ağ problemleri – I: Aktarma Problemi, En kısa yol problemi, en büyük akım problemi ve en küçük açıklık problemi / Ağ problemleri – II: CPM için doğrusal programlama modeli ve PERT. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
  | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, sistem analizi ve sistem yaklaşımının temel aracı olan matematik model kurma ve model çözme konularında bilgi ve beceri kazanır.
 - Öğrenci, doğrusal programlama modelleri kurar, grafik ve analitik yöntemlerle (simplex yöntemi) model çözümünü yapar.
 - Öğrenci, tamsayılı programlama modelleri geliştirir ve çözer.
 - Öğrenci, ağ optimizasyon modelleri kurar ve çözümlerini elde eder.
 - Öğrenci, proje programlamada CPM ve PERT yöntemlerinin işleyişini ve modellemesini öğrenir.
 
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Sistem tanımı ve ulaştırma mühendisliği sistemleri; Problem çözme/karar verme süreci ve sistem yaklaşımı. | Ders notu (ilgili bölüm) | 
| 2 | Mühendislik yapılarının planlama-tasarım-yapım-işletme süreçlerine sistem yaklaşımı. | Ders notu (ilgili bölüm) | 
| 3 | Matematik model kurma ve model bileşenleri; Klasik optimizasyon ve doğrusal programlama. | Ders notu (ilgili bölüm) | 
| 4 | Doğrusal programlama modelinin grafik çözümü. | Ders notu (ilgili bölüm) | 
| 5 | Doğrusal programlama modelinin analitik çözümü: simplex yöntemi - I. | Ders notu (ilgili bölüm) | 
| 6 | Doğrusal programlama modelinin analitik çözümü: simplex yöntemi - II. | Ders notu (ilgili bölüm) | 
| 7 | Duyarlılık Analizi: Grafik yöntem. | Ders notu (ilgili bölüm) | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Tamsayılı Programlama. | Ders notu (ilgili bölüm) | 
| 10 | Tamsayılı Programlama. | Ders notu (ilgili bölüm) | 
| 11 | Bazı ağ (şebeke) problemleri ve doğrusal programlama modeli. | Ders notu (ilgili bölüm) | 
| 12 | Ağ problemleri – I: Aktarma problemi, en kısa yol problemi, en büyük akım problemi ve en küçük açıklık problemi. | Ders notu (ilgili bölüm) | 
| 13 | Ağ problemleri – I: Aktarma problemi, en kısa yol problemi, en büyük akım problemi ve en küçük açıklık problemi. (İkinci Yarıyıl içi Değerlendirmesi) | Ders notu (ilgili bölüm) | 
| 14 | Ağ problemleri – II: Kritik yol yöntemi (CPM) için algoritma ve doğrusal programlama modeli. Proje kırma ve proje değerlendirme ve gözden geçirme tekniği (PERT). | Ders notu (ilgili bölüm) | 
| 15 | Ders konularının gözden geçirilmesi. | Ders notu | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 4 | 24 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 36 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 4 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 7 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|