| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Hidrolik Modeller | INS6205 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği ABD İnşaat Mühendisliği Doktora Programı Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği ABD Hidrolik Doktora Programı Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği ABD Hidrolik Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği ABD İnşaat Mühendisliği Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnşaat Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Tuba Bostan |
| Dersi Veren(ler) | Yalçın Yüksel, Tuba Bostan, Esin Çevik |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Fiziksel model kavramının verilmesi |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Hidrolik mühendisliğinde fiziksel ölçekli modellerin amacı / Benzeşim teorisi / Basınçlı akımların modellenmesi / Açık kanallarda modelleme / Hareketli tabanlı akımların modellenmesi / Hidrolik yapıların modellenmesi / Kıyı mühendisliğinde modelleme / Yeraltı suyu ve aerodinamik modelleme, analog modeller / Hidrolik parametrelerin prototipte araştırılması |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- • Öğrenciler fiziksel modelleme kavramını öğrenecektir
- • Öğrenciler akışkan akımı problemlerinin fiziksel modelleri hakkında bilgi kazanacaktır
- • Öğrenciler hidrolik mühendisliğinde fiziksel modellerin uygulama esasları öğrenecektir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hidrolik mühendisliğinde fiziksel ölçekli modellerin amacı | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
| 2 | Benzeşim teorisi | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
| 3 | Basınçlı akımların modellenmes, Açık kanal akımının modellenmesi, sınır tabakası akımlarının modellenmesi, modelleme ve hidrolik yapılar | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
| 4 | Açık kanallarda modelleme | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
| 5 | Hareketli tabanlı akımların modellenmesi | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
| 6 | Hareketli tabanlı akımların modellenmesi | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
| 7 | Hidrolik yapıların modellenmesi | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Kıyı mühendisliğinde modelleme | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
| 10 | Kıyı mühendisliğinde modelleme | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
| 11 | Yeraltı suyu modellemesi | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
| 12 | Aerodinamik modelleme | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
| 13 | Analog modeller | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
| 14 | Hidrolik parametrelerin prototipte araştırılması | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
| 15 | Hidrolik parametrelerin prototipte araştırılması | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 10 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 10 | 6 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 9 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 9 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|