| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilim Tarihi | ITB2020 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Caner TASLAMAN |
| Dersi Veren(ler) | Caner TASLAMAN |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimin tarih içinde gelişim seyrinin detaylı bir tablosunu vermek, bilimin anlamı ve kapsamını incelemenin yanısıra bilimsel metodun yapısı ve bu hususta getirilmiş olan farklı teorileri ele almaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bilimin tarih içinde gelişim seyri, bilimin anlamı ve kapsamı, bilimsel metodun yapısı ve bilime felsefi yaklaşım. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler tarihin gelişimini anlamada bilim tarihinin önemini kavrayacaklardır.
- Öğrenciler felsefe tarihi açısından bilim tarihindeki gelişmelerin önemini kavrayacaklardır.
- Öğrenciler görüşleri anlaşılır bir şekilde sunma yeteneğini kazanacaklardır.
- Öğrenciler bilimsel metodun yapısına dair teorik bilgi sahibi olacaklardır.
- Öğrenciler bilimsel gelişimde tarihsel faktörlerin oynadığı rolün farkına varacaklardır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Antik Yunan’da Bilim | Ders kitabı / İlgili bölüm |
| 2 | Ortaçağ İslam Dünyasında Bilim | Ders kitabı / İlgili bölüm |
| 3 | Ortaçağ Avrupası’nda Bilim | Ders kitabı / İlgili bölüm |
| 4 | Bilimsel Devrim (Kopernik’ten Newton’a) | Ders kitabı / İlgili bölüm |
| 5 | Modern Bilim (Mikrodan Makroya) | Ders kitabı / İlgili bölüm |
| 6 | Realizm ve Araçsalcılık | Ders kitabı / İlgili bölüm |
| 7 | Popper ve Yanlışlanabilirlik | Ders kitabı / İlgili bölüm |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Popper ve Yanlışlamacılık | |
| 10 | Thomas Kuhn ve Paradigma | Ders kitabı / İlgili bölüm |
| 11 | Popper ve Kuhn’a Eleştiriler | Ders kitabı / İlgili bölüm |
| 12 | Imre Lakatos ve Araştırma Programları | Ders kitabı / İlgili bölüm |
| 13 | Althusser - Feyerabend | Ders kitabı / İlgili bölüm |
| 14 | Modern Bilim-Felsefe-Din İlişkisi | Ders kitabı / İlgili bölüm |
| 15 | Modern Bilim-Felsefe-Din İlişkisi | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|