| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İşletmelerde İletişim | ISL3660 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Turhan Erkmen |
| Dersi Veren(ler) | Turhan Erkmen |
| Asistan(lar)ı | Selahaddin Şamil Fidan |
| Dersin Amacı | Bireysel iletişim becerilerini geliştirmenin yanısıra iletişim türleri, kişilerarası iletişim kurma, iletişim sürecini etkileyen faktörler, örgütlerde iletişim ve etkin örgütsel iletişim gibi konuların sınıf tartışmaları ve vak’a çalışmaları yardımıyla kavranması |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bireyin kendi ile olan iletişiminden başlayarak, iletişim prensipleri, engelleri ve işletmelerde iletişim biçimleri, kanalları ve etkin iletişimin sağlanmasına ilişkin çeşitli konulara ve vak’a analizlerine yer verilmesi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bireyin kendi ile ve çevresi ile olan iletişim becerilerini geliştirmektedir.
- Çalıştığı kurum içerisindeki iletişim sorunlarına anlayış ve çözüm geliştirmesi konusunda beceri kazandırır.
- Etkin iletişim kurabilmesini sağlamaktadır.
- Etkin dinlemenin öğrenilmesi konusunda beceri sağlamaktadır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İletişim Kavramı ve Süreci | Guffey, 2010, 2-30 |
| 2 | İletişim Biçimleri, Fonksiyonları ve İletişim Modelleri | Guffey, 2010, 98-220 |
| 3 | Örgütlerde İletişim ve Örgütsel İletişim Biçimleri | Guffey, 2010, 98-220 |
| 4 | Örgütsel İletişimde Engeller ve İletişimin Geliştirilmesi | Guffey, 2010, 98-220 |
| 5 | Yönetim Yaklaşımlarına Göre İşletmelerde İletişim Biçimleri | Guffey, 2010, 98-220 |
| 6 | Yazılı İletişim | Bovee, Thill, 2010, 100-122 |
| 7 | Rapor Yazımı | Guffey, 2010, 221-300 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Sözsüz İletişim, Etkin Dinleme ve Profesyonel İmaj | Bovee, Thill, 2010, 342-367 |
| 10 | İletişimde Kültürel Farklılıkların Rolü | Bovee, Thill, 2010, 36-57 |
| 11 | Etkin Sunuş Teknikleri | Bovee, Thill, 2010, 342-367 |
| 12 | Küçük Gruplarda İletişim | Bovee, Thill, 2010, 60-76 |
| 13 | Etkin Toplantı Yönetimi | Bovee, Thill, 2010, 60-76 |
| 14 | Mülakat Süreci | Bovee, Thill, 2010, 397-422 |
| 15 | Özgeçmiş Hazırlama | Bovee, Thill, 2010, 370-394 |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|