Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yazılım Mühendisliği | BLM3722 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | BLM2042 Sistem Analizi ve Tasarımı |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (2023 versiyon) (%30 İngilizce) Seçmeli @ Matematik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Yunus Emre Selçuk |
Dersi Veren(ler) | Oya Kalipsiz, Yunus Emre Selçuk |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Yüksek kalitede ve ekonomik yazılım geliştirme süreç ve yöntemlerinin öğretilmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | Geleneksel Yazılım Geliştirme Süreç Modelleri; Çevik Yazılım Geliştirme Süreç Modelleri; Gereksinim Mühendisliği; Kullanım Senaryoları; UML Use-Case ve Etkinlik Şemaları; Yazılım Mimarisi; Yazılım Test Teknikleri; Yazılım Kalite Yönetimi; Yazılım Bakımı, Yazılımın Yeniden Kullanımı; Yazılım Konfigürasyon Yönetimi; Yazılım Proje Yönetimi; Yazılım Ölçümü; Yazılım Proje Maliyet Tahmin Yöntemleri; Yazılım Risk Yönetimi; Yazılım Süreci İyileştirme ve Yeterlilik Modelleri (CMMI) |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler klasik ve güncel yazılım geliştirme süreçlerini, her birinin karşılaştırmalı avantajları, dezavantajları ve uygulanabilecekleri durumları içerecek şekilde öğrenirler.
- Öğrenciler yazılım geliştirme projeleri ile ilgili riskleri öğrenerek risk yönetimi yapabilme yeteneği kazanır.
- Öğrenciler bir yazılım geliştirme ekibinin üyesi veya yöneticisi olarak görev yapabilmelerini sağlayacak ön bilgiyi kazanır.
- Öğrenciler bir yazılım geliştirme projesinin tüm aşamalarında görev alabilme yeteneği kazanır.
- Öğrenciler bir yazılım geliştirme projesinin teknik belgelendirmesini yapabilme yeteneği kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazılım Mühendisliğine Giriş, Yazılım Geliştirme Süreç Modelleri (Geleneksel ve Çevik Süreçler) | |
2 | Yazılım Gereksinim Mühendisliği. Kullanım Senaryoları. UML Use-Case Şemaları | |
3 | Yazılım Mimarilerine Giriş | |
4 | Nesneye Yönelik Analiz ve Tasarım. UML Etkinlik Şemaları | |
5 | UML Modelleme ve Yazılım Geliştirme Araçları | |
6 | Laboratuar Çalışması: Analiz odaklı UML Modelleme Araçları | |
7 | Yazılım Test Teknikleri | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yazılım Konfigürasyon Yönetimi | |
10 | Yazılım Bakımı, | |
11 | Laboratuar Çalışması: Tasarım odaklı UML Modelleme Araçları | |
12 | Yazılım Proje Yönetimi (Yazılım Ölçümü ve Yazılım Proje Maliyet Tahmin Yöntemleri, Çevik Proje Yönetimi) | |
13 | Yazılım Süreci İyileştirme, Yeterlilik Modeli (CMM) | |
14 | Dönem Projesi Sunumu | |
15 | Dönem Projesi Sunumu | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | 2 | 10 |
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 35 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | 2 | 2 | |
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 15 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|