| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nesneye Yönelik Programlama | BLM2012 | 4 | 6 | 3 | 0 | 2 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Matematik Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Yunus Emre Selçuk |
| Dersi Veren(ler) | Yunus Emre Selçuk, Mehmet Sıddık Aktaş, Furkan Çakmak |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Nesneye yönelik programlama yaklaşımına göre UML eşliğinde ve Java dili ile tasarım ve kodlama yapabilmek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Sınıflar, Nesneler ve Üyeler; Final ve Static Üyeler; Kurucu ve Sonlandırıcı Metotlar; UML Sınıf Şemaları; Komut Satırı Giriş/Çıkış İşlemleri; Denetim Akışı; Sınıflar ve Nesneler Arasındaki İlişkiler (Sahiplik, Kullanma, Parça-Bütün, Kalıtım); Metotların Yeniden Tanımlanması ve Çoklu Tanımlanması; İlkeller ve Sarmalayıcılar; Enum Yapıları; Aykırı Durum İşleme; Dosya İşlemleri; Jenerik Sınıflar; Temel Veri Yapılarının Kullanımı; Paralel Programlamaya Giriş; |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bilgi sistemlerinin iş mantığı katmanının tasarımı için nesneye yönelik modelleme yapabilme yeteneği kazanırlar
- Öğrenciler tasarımlarını UML sınıf ve sıralama şemaları ile belgeleyebilme yeteneği kazanırlar
- Öğrenciler Java kodu ve öğrenilen UML şemaları arasında çift yönlü dönüşüm yapabilme yeteneği kazanırlar
- Öğrenciler komut satırından çalışan Java programları yazabilme yeteneği kazanırlar
- Öğrenciler güncel IDE programlarının temel özelliklerini kullanabilme yeteneği kazanırlar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin ve Java dilinin genel tanıtımı. | |
| 2 | Sınıflar, nesneler, üyeler. Özel durumlar: Final ve static. UML Sınıf şemaları. | |
| 3 | Kurucular ve sonlandırıcılar. Denetim akışı. Nesnelerin oluşturulması. | |
| 4 | UML Sıralama şemaları. Kurucuların ve metotların çoklu tanımlanması. İlkeller. String ve Math sınıfları. Komut satırından G/Ç işlemleri. | |
| 5 | Sahiplik ve kullanma ilişkileri. Tek yönlü ve iki yönlü sahiplik. | |
| 6 | Toplama ve meydana gelme ilişkileri. | |
| 7 | Kalıtım. Metotların yeniden tanımlanması ve Çoklu metot tanımlamadan farkı. | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Soyut sınıflar ve arayüzler. | |
| 10 | İlkeller, sarmalayıcılar, parametreler. | |
| 11 | Aykırı durum yönetimi. | |
| 12 | Dosyalar ve akılar ile çalışmak (Serileştirme ve ters işlemi). | |
| 13 | Temel veri yapılarının Jenerik sınıflar eşliğinde kullanımı (Liste ve eşleme yapıları). | |
| 14 | Tip dönüşümü. Enum sınıfları. İç sınıflar. | |
| 15 | Paralel programlamaya giriş. | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | |
| Laboratuar | 4 | 10 |
| Uygulama | 4 | |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 25 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 25 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | 4 | 2 | |
| Uygulama | 4 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 30 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|