Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Nesneye Yönelik ProgramlamaBLM201246302
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı
Zorunlu @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (2023 versiyon) (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Matematik Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar Mühendisliği Bölümü
Dersin KoordinatörüYunus Emre Selçuk
Dersi Veren(ler)Yunus Emre Selçuk, Mehmet Sıddık Aktaş, Furkan Çakmak
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıNesneye yönelik programlama yaklaşımına göre UML eşliğinde ve Java dili ile tasarım ve kodlama yapabilmek
Dersin İçeriğiSınıflar, Nesneler ve Üyeler; Final ve Static Üyeler; Kurucu ve Sonlandırıcı Metotlar; UML Sınıf Şemaları; Komut Satırı Giriş/Çıkış İşlemleri; Denetim Akışı; Sınıflar ve Nesneler Arasındaki İlişkiler (Sahiplik, Kullanma, Parça-Bütün, Kalıtım); Metotların Yeniden Tanımlanması ve Çoklu Tanımlanması; İlkeller ve Sarmalayıcılar; Enum Yapıları; Aykırı Durum İşleme; Dosya İşlemleri; Jenerik Sınıflar; Temel Veri Yapılarının Kullanımı; Paralel Programlamaya Giriş;
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Java How to Program, Harvey M. Deitel & Paul J. Deitel, Prentice-Hall. 7. Sürüm veya daha günceli, Objects First Edition önerilir.
  • Core Java 2 Volume I and II, C. S. Horstmann and G. Cornell, Prentice-Hall. 7. Sürüm veya daha günceli önerilir.
  • UML Distilled, Martin Fowler, Addison-Wesley, 2003 (3rd ed.)
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler bilgi sistemlerinin iş mantığı katmanının tasarımı için nesneye yönelik modelleme yapabilme yeteneği kazanırlar
  2. Öğrenciler tasarımlarını UML sınıf ve sıralama şemaları ile belgeleyebilme yeteneği kazanırlar
  3. Öğrenciler Java kodu ve öğrenilen UML şemaları arasında çift yönlü dönüşüm yapabilme yeteneği kazanırlar
  4. Öğrenciler komut satırından çalışan Java programları yazabilme yeteneği kazanırlar
  5. Öğrenciler güncel IDE programlarının temel özelliklerini kullanabilme yeteneği kazanırlar

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dersin ve Java dilinin genel tanıtımı.
2Sınıflar, nesneler, üyeler. Özel durumlar: Final ve static. UML Sınıf şemaları.
3Kurucular ve sonlandırıcılar. Denetim akışı. Nesnelerin oluşturulması.
4UML Sıralama şemaları. Kurucuların ve metotların çoklu tanımlanması. İlkeller. String ve Math sınıfları. Komut satırından G/Ç işlemleri.
5Sahiplik ve kullanma ilişkileri. Tek yönlü ve iki yönlü sahiplik.
6Toplama ve meydana gelme ilişkileri.
7Kalıtım. Metotların yeniden tanımlanması ve Çoklu metot tanımlamadan farkı.
8Ara Sınav 1
9Soyut sınıflar ve arayüzler.
10İlkeller, sarmalayıcılar, parametreler.
11Aykırı durum yönetimi.
12Dosyalar ve akılar ile çalışmak (Serileştirme ve ters işlemi).
13Temel veri yapılarının Jenerik sınıflar eşliğinde kullanımı (Liste ve eşleme yapıları).
14Tip dönüşümü. Enum sınıfları. İç sınıflar.
15Paralel programlamaya giriş.
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım15
Laboratuar410
Uygulama4
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler125
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar125
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati153
Laboratuar42
Uygulama42
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması152
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler130
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok