| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Topografik Bilgi Sistemi | HRT6296 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Uzaktan Algılama ve CBS Doktora Programı Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Uzaktan Algılama ve CBS Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | ANİME MELİS UZAR DİNLEMEK |
| Dersi Veren(ler) | ANİME MELİS UZAR DİNLEMEK |
| Asistan(lar)ı | ONUR CAN BAYRAK, TÜMAY ARDA |
| Dersin Amacı | Mekansal bilgi sistemi tanımı, önemi ve avantajları,CBS ilişkisinin kurulması, veri analizi ve tasarımı kavratılması hedeflenmiştir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Mekansal bilgi sistemi; amaç, kapsam ve hedef belirleme, işlem adımlarını akış diyagramı ile gösterimi,BS’deki sınıf ve özniteliklerinin tasarımı, analiz ve sorgulama örnekleri oluşturmaktır. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Veri analizi ile veri özelliklerini öğrenir.
- CBS ilişkisini öğrenir.
- Mekansal bilgi sistemi tasarımı ile kendi özgün çözümlerini geliştirebileceklerdir.
- Vektör veriler ile problem çözümünü öğrenir
- Raster veriler ile problem çözümünü öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mekansal bilgi sistemi tanımı, önemi ve avantajları | |
| 2 | CBS ile ilişkisinin kurulması | |
| 3 | Uygulama alanları ve örnek projeler | |
| 4 | Veri analizi | |
| 5 | Veri analizi vektör | |
| 6 | Veri analizi raster | |
| 7 | Veri analizi souçları yorumlama | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Proje tasarımı | |
| 10 | Proje uygulama | |
| 11 | Seminer sunumları | |
| 12 | Seminer sunumları | |
| 13 | Proje uygulamaları | |
| 14 | Proje uygulamaları | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | 1 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 30 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 40 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|