| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çoklu Algılama Sistem Verileri ile Obje Çıkarımı | HRT5227 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Uzaktan Algılama ve CBS Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Harita Mühendisliği ABD Uzaktan Algılama ve CBS Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | ANİME MELİS UZAR DİNLEMEK |
| Dersi Veren(ler) | ANİME MELİS UZAR DİNLEMEK |
| Asistan(lar)ı | TÜMAY ARDA, ONUR CAN BAYRAK |
| Dersin Amacı | LiDAR, sayısal kamera ve GPS/IMU’dan oluşan bütünleşik sistemi ile elde edilen verilerin avantajlarını kullanarak, objeye yönelik kural tabanlı sınıflandırma yöntemi ile bina, yeşil alan, zemin vb., objelerin otomatik çıkarımıhedeflenmiştir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Çoklu algılama sistemleri tanım, avantajlar, çalışma prensibi, uygulama alanları,obje çıkarım yöntemleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çoklu algılama sistemini çalışma prensibini öğrenir.
- Obje çıkarımı yöntemlerini öğrenir
- Çoklu algılama sistemi avantajları ile bina, yol,suvb. objelerin çıkarım becerisini kazanır
- Obje çıkarım problemlerini çözme becerisini kazanır.
- Obje çıkarımında doğruluk analizi yapmayı öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çoklu algılama sistemi tanım ve tarihçe | |
| 2 | Çoklu algılama sistemi çalışma prensibi | |
| 3 | ÇAS avantajlar ve uygulama alanları | |
| 4 | Obje tanımı ve örnekler | |
| 5 | Obje çıkarım yöntemleri | |
| 6 | Obje çıkarım örnek uygulamalar | |
| 7 | Obje çıkarım örnek uygulamalar | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Ödev çalışması | |
| 10 | Çoklu algılama ile bina çıkarımı | |
| 11 | Çoklu algılama ile yeşil alan çıkarımı | |
| 12 | Sözlü sunum | |
| 13 | Sözlü sunum | |
| 14 | Sözlü sunum | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 9 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 12 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 12 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | ||
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|