Harita Mühendisliği ABD Geomatik Doktora Programı
Genel Bilgiler
Programı Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Doktora Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vizyon | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Misyon | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Doktora seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Harita Mühendisliği ABD Geomatik Doktora Programı alanında Doktora Derecesi almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Doktora/sanatta yeterlik programları için başvuran bütün adayların genel başarı notu, ALES puanının %50’si, lisans ve/veya yüksek lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunu %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Doktora/sanatta yeterlik programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Doktora/sanatta yeterlik programlarına tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez izleme raporları ve tez çalışmasından oluşur. Program, bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az 240 AKTS kredisinden oluşur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Programın amacı, jeodezi, ölçme veya arazi yönetimi alanında uzmanlık kazanmış mühendisleri ve akademisyen adayları yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Amaçlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Bu doktora programından mezun olanların jeodezi, ölçme veya arazi yönetimi alanlarında araştırma-geliştirme yapmaları beklenmektedir. Mezunlar, bu alanlarda özel veya kamu sektöründe çalışabilir veya kariyerlerini akademik alanda sürdürebilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, uzmanlık alanlarına bağlı olarak doktora sonrası programlara başvurabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma |
(1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, eskiz, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az BB (3.00) olması gerekir. (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 3.00 olması gerekir (7) Bir dersten CB, CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Doktora/sanatta yeterlik programlarına tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, en az 3 tez izleme ara raporu, en az 240 AKTS kredisi ve mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. sağlanması gerekir. |
Program Çıktıları
- Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, geomatik alanındaki temel kuram ve uygulamalara ilişkin bilgilerini uzmanlık alanı düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaştırmak
- Geomatik alanına yenilik getiren bir yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilmek
- Disiplinler arası yaklaşımla yeni ve karmaşık fikirleri analiz edebilmek, değerlendirebilmek ve uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilmek
- Geomatik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek ve sonuçlandırıp raporlayabilmek
- Geomatik alanındaki uygulamaları uzmanlık alanı düzeyinde tasarlayabilmek, yapabilmek ve veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak
- Ulusal ve uluslararası akademik kaynakları etkin bir biçimde kullanabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir biçimde iletişim kurabilmek, bilimsel toplantılara yazılı veya sözlü olarak sistemli bir biçimde aktarımda bulunabilmek
- Harita mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlar hakkında bilgi sahibi olmak ve geomatik alanı ile ilgili olanları etkin bir biçimde kullanabilmek
- Harita mühendisliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunmak
- Geomatik alanındaki bir bilimsel çalışmayı bireysel ve/veya ekip olarak yaparak alanındaki ilerlemeye katkıda bulunmak
- Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirebilmek, karşılaşılan bilimsel, sosyal, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Zorunlu 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0005 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0007 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2.5 | |
HRT6001 | Seminer | 0 | 2 | 0 | 0 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz-Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
HRT6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 40 | |
HRT6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 20 | |
60 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz-Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
HRT6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 20 | |
HRT6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 40 | |
60 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz-Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
HRT6003 | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 0 | 20 | |
HRT6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 40 | |
60 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Zorunlu Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
HRT5111 | Jeodezide İstatistik Analiz | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5101 | Jeodezik Altyapı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5113 | Kadastroda İleri Teknikler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6107 | Küresel Jeodezik Gözlem Sistemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6305 | Mühendislikte Sayısal Çözüm Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6301 | Arazi Düzenlemelerinde Özel konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
HRT6103 | Hibrit Ölçme Sistemleriyle Yapılarının İzlenmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6105 | Jeodezide En Küçük Kareler Yöntemine göre Enterpolasyon, Filtreleme ve Kollokasyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5124 | Tektonik Hareketlerin Modellenmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6106 | Kinematik Konumlamada Özel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5112 | Jeodezide Robust İstatistik Yöntemler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5125 | Uydu Jeodezisinde Özel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6108 | Mühendislik Yapılarındaki Sürekli Ölçülerin Değerlendirilmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6180 | GNSS Ağlarında Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6110 | Yüksek Duyarlıklı GPS için Değerlendirme Modelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5105 | Endüstriyel Tesislerde Jeodezik Ölçmeler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5121 | Mühendislik Ölçmelerinde RTK ve CORS Tekniği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5114 | Karayolu tasarımında cografi ve jeodezik veri altyapısı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5110 | Mühendislik Ölçmelerinde Özel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5107 | Hassas Yükseklik Ölçmeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5108 | İleri Hidrografik Ölçmeler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5122 | Taşınmaz Değerlemesinde Özel Yöntemler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5314 | Kent Bilgi Sistemi Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5315 | Kentsel Dönüşüm Uygulamalarında Teknik Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5109 | İleri Madencilik Ölçmeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5115 | Kentsel Toprak Düzenlemesi Tüzesinde Teknik Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5117 | Kırsal Toprak Düzenlemesinde Teknik Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5106 | Gravite Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5103 | Deformasyon Ölçülerinin Analizi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5127 | Yüksek Duyarlıklı GPS Jeodezisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5126 | Üç Boyutlu Jeodezi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5102 | Çoklu-GNSS Ağları ve Sürekli Çalışan Referans İstasyonları (CORS) | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5120 | Mühendislik Jeodezisinde Sistem Analizi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6102 | GNSS Tekniğinde Özel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6191 | İleri Yeralatı Ölçmeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5312 | Batimetrik Verilerle Hidrografik Mühendislik Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5316 | Raylı Sistemlerde Konum ve Deformasyon Ölçmeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6113 | Barajlarda Deformasyon Ölçmeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6112 | Yüksek Yapılarda Ölçmeler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5123 | Taşınmaz Yatırımlarında Stratejik Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5128 | Zamansal Tapu Kadastro Bilgi Sistemleri | 3 | 0 | 0 | 0 | 7.5 | |
HRT6101 | Derinlik Ölçümünde Güncel Sistemler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5116 | Kırsal Toprak Düzenlemesinde CBS | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5151 | Arazi Değer Kazanımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5152 | Mühendislikte Mesleki Yeterlilik, Personel Belgelendirme ve Akreditasyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5118 | Modern Gözlem Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6109 | Tünel Aplikasyonu ve Kontrol Ölçmeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6111 | Raylı Sistemlerin Geometrik Tasarımı ve Aplikasyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6104 | İleri Fiziksel Jeodezi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5129 | Düşey Yer Kabuğu Hareketlerinin Jeodezik Yöntemlerle Belirlenmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6183 | Dengelemede Özel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6184 | Korelasyonlu Ölçüler Dengelemesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6306 | Tapu ve Kadastro Veri Altyapılarının UKVA İçerisinde Tanımlanması ve Modellenmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6302 | Arazi Yönetimi için Bilgi Organizasyon Sistemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6181 | Arazi Toplulaştırmasında Teknik Yöntemler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6182 | Jeodezik Ağların Optimizasyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6185 | Modern Gözlem Yöntemlerinde Özel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT5119 | Multipath etkisi ve Giderilmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6304 | Kadastral Bilgi Sistemlerinde Programlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6308 | Arazi Yönetiminde Anlamsal Web Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
HRT6192 | Teknik Altyapı Planlaması | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
HRT6107 | Küresel Jeodezik Gözlem Sistemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
HRT6103 | Hibrit Ölçme Sistemleriyle Yapılarının İzlenmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
HRT6105 | Jeodezide En Küçük Kareler Yöntemine göre Enterpolasyon, Filtreleme ve Kollokasyon | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
HRT6106 | Kinematik Konumlamada Özel Konular | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
HRT6108 | Mühendislik Yapılarındaki Sürekli Ölçülerin Değerlendirilmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
HRT6110 | Yüksek Duyarlıklı GPS için Değerlendirme Modelleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
HRT6109 | Tünel Aplikasyonu ve Kontrol Ölçmeleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
HRT6111 | Raylı Sistemlerin Geometrik Tasarımı ve Aplikasyonu | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
HRT6104 | İleri Fiziksel Jeodezi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
HRT6000 | Doktora Tezi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-4 | X | X | X | |||||
PÇ-5 | X | X | X | |||||
PÇ-6 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-7 | X | X | X | X | ||||
PÇ-8 | X | X | ||||||
PÇ-9 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-10 | X | X | X |