| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mühendislik Ölçmeleri Uygulaması | HRT4372 | 2 | 4 | 1 | 2 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Harita Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | TAYLAN ÖCALAN | 
| Dersi Veren(ler) | METİN SOYCAN, ATINÇ PIRTI, ARZU SOYCAN, BURAK AKPINAR, NURSU TUNALIOĞLU ÖCALAN, ERCENK ATA, TAYLAN ÖCALAN, RAMAZAN GÜRSEL HOŞBAŞ | 
| Asistan(lar)ı | BARIŞ SÜLEYMANOĞLU, MUSTAFA FAHRİ KARABULUT, GÜLDANE OKU TOPAL, YALÇIN YILMAZ | 
| Dersin Amacı | Yapılardaki ve yollardaki mühendislik ölçmelerinin tanımlanması ve konu ile ilgili projelerin arazide en son teknolojiler kullanılarak (GPS/RTK GPS/CORS)uygulanması. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Mühendislik ölçmelerinde kullanılan ölçme aletleri ve ölçme yöntemleri, aletlerin kalibrasyonu, ada ve parsel ile yatay ve düşey kurb aplikasyonu, deformasyon ölçmeleri | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mühendislik projelerini aplike etme becerisi kazanır
- Arazinin kesitini çıkarma, alan ve hacim hesaplarını yapma becerisi kazanır
- Sayısal yükseklik modeli oluşturulması ve hacim hesabı
- Yol geçki aplikasyonu ve rölövesi
- Deformasyon ölçmelerinin uygulamasını yapar
- Elektronik ölçme aletlerinin kalibrasyonunu yapar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | RTK GPS ile Aplikasyon ve Röleve Ölçümleri | Mühendislik Ölçmeleri Uygulaması Yönergesi | 
| 2 | RTK GPS ile Aplikasyon ve Röleve Ölçümleri | Mühendislik Ölçmeleri Uygulaması Yönergesi | 
| 3 | Hassas Nivelman Ölçmeleri | Mühendislik Ölçmeleri Uygulaması Yönergesi | 
| 4 | Hassas Nivelman Ölçmeleri | Mühendislik Ölçmeleri Uygulaması Yönergesi | 
| 5 | Deformasyon Ölçmeleri | Mühendislik Ölçmeleri Uygulaması Yönergesi | 
| 6 | Deformasyon Ölçmeleri | Mühendislik Ölçmeleri Uygulaması Yönergesi | 
| 7 | Bina Rölövesi | Mühendislik Ölçmeleri Uygulaması Yönergesi | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Bina Rölövesi | Mühendislik Ölçmeleri Uygulaması Yönergesi | 
| 10 | Elektronik Aletlerin Kalibrasyonu | Mühendislik Ölçmeleri Uygulaması Yönergesi | 
| 11 | Elektronik Aletlerin Kalibrasyonu | Mühendislik Ölçmeleri Uygulaması Yönergesi | 
| 12 | Sayısal Arazi Modeli oluşturulması | Mühendislik Ölçmeleri Uygulaması Yönergesi | 
| 13 | Sayısal Arazi Modeli oluşturulması | Mühendislik Ölçmeleri Uygulaması Yönergesi | 
| 14 | Dosya Hazırlanması | Mühendislik Ölçmeleri Uygulaması Yönergesi | 
| 15 | Dosya Hazırlanması | NA | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 5 | 60 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 0 | 0 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 1 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 14 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 6 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        