| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimarlık Düşüncesinde Eleştirel Kuramlar | MIM6212 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Bina Araştırma ve Planlama Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Senem Kaymaz |
| Dersi Veren(ler) | Senem Kaymaz |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Mimarlığın ontolojik temellerini ve sınırlarını bir seri eleştirel kuram üzerinden sorgulamaya açmak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Mimarlığın Kökeni, Derin Yapısı, Özerkliği ve Mimarlıkta Anlam Akışı / Soykütük Tarih Yöntemi, Çizgisel Olmayan Tarih / Yadırgatma Etkisi ve Modernist-Marksist Kuramlar / Semiyotik ve Yapısalcı Kuramlar / Gerçeklik Bilgisinin Öznel Tesisinin Analizi ve Kantianist Kuramlar / Modernizmin Enkazı ve Karşı Hafıza / Geç Avangard ve Art-yapısalcı Kuramlar / Bedene Dönüş, Embodiment (Ete Kemiğe Bürünme) ve Fenomenoloji Kuramları / Mimarlığın bir Özne İnşa Makinası Olarak İşleyişi ve Arzu Matrisi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- To gain a capacity to examine and interpret architecture’s ontological roots and boundaries of throughout critical theories
- To give the profound awareness to comprehend architecture’s deep characteristics, to criticize its roots and to interpret its autonomy
- To gain a comprehension regarding architecture’s potential as a cultural activity
- To gain a facility to associate the effects of a series of interpretive philosophical and cultural theories on architectural thinking through a historical and phenomenal perspective and intercross these relationships
- To establish a know-how to transfer the information into interdisciplinary studies and to write an essay or critical article in the framework of academic traditions - utilizing one or more of the interpretive theories outlined in the lectures.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma | |
| 2 | Mimarlığın Kökeni, Derin Yapısı, Özerkliği ve Mimarlıkta Anlam Akışı | Kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
| 3 | Soykütük Tarih Yöntemi, Çizgisel Olmayan Tarih | Başta Michel Foucault ve Manuel De Landa olmak üzere, kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
| 4 | Yadırgatma Etkisi ve Modernist-Marksist Kuramlar | Kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
| 5 | Semiyotik ve Yapısalcı Kuramlar | Başta Ferdinand de Saussure olmak metinleri olmak üzere, kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
| 6 | Gerçeklik Bilgisinin Öznel Tesisinin Analizi ve Kantianist Kuramlar | Kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
| 7 | Modernizmin Enkazı ve Karşı Hafıza | Kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Geç Avangard ve Art-yapısalcı Kuramlar | Jacques Derrida olmak üzere, kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
| 10 | Bedene Dönüş, Embodiment (Ete Kemiğe Bürünme) ve Fenomenoloji Kuramları | Başta Maurice Merleau-Ponty metinleri olmak üzere, kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
| 11 | Mimarlığın bir Özne İnşa Makinası Olarak İşleyişi ve Arzu Matrisi | Kaynak listesinde belirlenen metinlerin okunması |
| 12 | Öğrenci Bildirileri, Sunuş, Tartışma (1) | Bildiri sunumları için araştırma ve hazırlık |
| 13 | Öğrenci Bildirileri, Sunuş, Tartışma (2) | Bildiri sunumları için araştırma ve hazırlık |
| 14 | Öğrenci Bildirileri, Sunuş, Tartışma (3) | Bildiri sunumları için araştırma ve hazırlık |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 13 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 9 | 20 |
| Sunum/Jüri | 3 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 10 |
| Final | 1 | |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 9 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 3 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 51 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 60 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|